Header Vrouw achter laptop

Spoedaanvraag energie

Consument en Zakelijk

Spoedaanvraag energie: dit moet je doen

Een spoedaanvraag doen voor energie voor consument of bedrijf is zo geregeld. Als je gaat verhuizen of juist net verhuisd bent heb je vaak snel een nieuw energiecontract nodig. Wij snappen dat je tijdens het verhuizen met andere dingen bezig wilt zijn dan

energiecontracten en daarom regelen wij alles voor je. Je kunt gemakkelijk een energiecontract met spoed aanvragen bij Pure Energie. Meld je aan en dan zorgen wij er voor dat je nooit zonder stroom komt te zitten.

Header Mijn Pure Energie

Spoedaanvraag energie voor je woning

Geef bij het aanmelden aan dat je een nieuw energiecontract wilt afsluiten en vul zelf de ingangsdatum van je contract in. We gaan direct voor je aan de slag!

Spoedaanvraag doen
Header

Spoedaanvraag energie voor bedrijven

Met spoed zakelijke energie nodig? Geen probleem. Neem contact op met onze energieadviseurs en dan gaan we meteen voor je aan de slag. Zo kom je nooit zonder stroom te zitten.

Contact opnemen
Header Mijn Pure Energie

Spoedaanvraag energie voor je woning

Geef bij het aanmelden aan dat je een nieuw energiecontract wilt afsluiten en vul zelf de ingangsdatum van je contract in. We gaan direct voor je aan de slag!

Spoedaanvraag doen
Header

Spoedaanvraag energie voor bedrijven

Met spoed zakelijke energie nodig? Geen probleem. Neem contact op met onze energieadviseurs en dan gaan we meteen voor je aan de slag. Zo kom je nooit zonder stroom te zitten.

Contact opnemen
CTA Man voor pand

Hoe werkt een spoedaanvraag energie?

Zo geregeld

Geef bij het aanmelden aan dat je wilt afzien van de wettelijke bedenktijd. Onze energieadviseurs nemen je aanvraagt dan direct in behandeling. Binnen één werkdag kan jouw aanmelding al geregeld zijn. Zo kom jij nooit zonder groene energie te zitten en is jouw spoedaanvraag zo geregeld.

Spoedaanvraag doen

Spoedaanvraag zo geregeld

Na jouw spoedaanvraag gaan wij direct voor je aan de slag. Zelf hoef je verder niets te doen.

Welkomstbrief

Zodra je aanmelding is verwerkt, ontvang je van ons een welkomstbrief. Dit is tevens je nieuwe energiecontract.

Overstap regelen

Heb je nog een lopend contract bij een andere leverancier? Die zeggen wij dan voor je op. Daar hoef je zelf dus niets voor te doen.

100% Groene energie

Wij zorgen ervoor dat je niet zonder stroom komt te zitten. We sturen je even een berichtje wanneer onze levering start.

CTA Lamp uitdraaien

Energiecontract meenemen met de verhuizing

Energiecontract en verhuizen

Wanneer je een lopend energiecontract hebt, kun je deze meeverhuizen naar je nieuwe adres. Klanten van Pure Energie kunnen heel eenvoudig een verhuizing doorgeven door het verhuisformulier in te vullen of via Mijn Pure Energie. Geef dit uiterlijk twee weken voor de verhuizing aan.

Verhuizing doorgeven

Veel gestelde vragen over spoedaanvraag energie

Waarom spoedaanvraag energie?

Een spoedaanvraag houdt in dat je snel geleverd wil krijgen, namelijk binnen de 14 dagen wettelijke bedenktijd. Bij de meeste leveranciers moet je hiervoor aangeven dat je afziet van de bedenktijd. Je kunt dan niet meer het contract kosteloos opzeggen binnen 14 dagen.


Wanneer vragen wij een waarborgsom?

Bij nieuwe aanmeldingen voeren we altijd een kredietwaardigheidscheck uit. Als deze negatief is vragen we een waarborgsom die je moet betalen voordat we energie kunnen leveren. Betaal je netjes de energiefactuur tijdens je nieuwe contract? Dan krijg je de volledige waarborgsom uiteraard weer terug.


Hoe lang van te voren moet ik energie aanvragen?

Als je een nieuw energiecontract afsluit, ontvang je binnen enkele dagen de aanvraag een contractbevestiging van de nieuwe energieleverancier. Hierin staat de ingangsdatum van het energiecontract. Vanaf het moment dat je de bevestiging hebt ontvangen, heb je 14 dagen bedenktijd.


Ik ben afgesloten, wat moet ik doen?

Neem contact op met je netbeheerder. Die vertelt je precies wat je moet doen om weer aangesloten te worden. Daarna sluit je zo snel mogelijk een energiecontract af. Wij helpen je graag met de spoedaanvraag.


Hoe snel heb je energie na een spoedaanvraag?

Na je spoedaanmelding gaan wij direct aan de slag om de levering zo snel mogelijk in orde te maken. Wij streven ernaar om de versnelde aanmelding binnen een werkdag af te ronden en de levering binnen 24 uur te starten. Dien je op vrijdag een spoedaanvraag in, dan wordt deze maandagochtend opgepakt.


014L7549 bewerkt bewerkt

Heb je hulp nodig?

Voor vragen over een spoedaanmelding voor zowel consumenten als bedrijven kun je terecht bij team Klantgeluk. We kijken direct met je mee naar de mogelijkheden.

Sayenne

Medewerker Klantgeluk