
Overstappen van energieleverancier
Overstappen in 3 minutenOverstappen energie: snel en makkelijk geregeld
Overstappen van energieleverancier kan een slimme keuze zijn. Vaak kun je besparen op je energierekening als je een energiecontract afsluit bij een andere energieleverancier. Bovendien geven steeds meer Nederlanders de voorkeur aan écht groene stroom. Logisch.
De 100% groene stroom die jij verbruikt, helpt namelijk ons om nog meer duurzame energie in Nederland op te wekken. Stap jij ook over op groene energie? Wij regelen alles voor je, inclusief het opzeggen van je huidige contract. Zo is je overstap binnen 3 minuten geregeld.
Snel geregeld
Na het aanmelden hoef je niets meer te doen, wij regelen alles voor je.

Aanmelden bij Pure Energie
Bekijk ons actuele aanbod en stel je pakket samen, controleer de einddatum bij je huidige leverancier en daarna regelen wij de rest. Binnen 3 dagen verwerken wij jouw aanmelding bij Pure Energie. Je hebt dan nog 14 dagen bedenktijd om je contract kosteloos op te zeggen.

Huidige contract opzeggen
Heb je nog een lopend contract bij een andere energieleverancier? Geen probleem. Wij zorgen er voor dat dit contract wordt opgezegd en dat jij nooit zonder stroom komt te zitten. Zelf hoef je niets meer te doen.

Tijd voor 100% groene stroom
Zodra je aanmelding is verwerkt ontvang je van ons een welkomstbrief per e-mail. Dit is tevens je nieuwe energiecontract. Wij zorgen er voor dat je niet zonder stroom komt te zitten, welkom bij Pure Energie!
Stap nu over
"Overstappen is een fluitje van een cent"
Tevreden klanten"Tot zover zeer tevreden. Kort geleden overgestapt. Overstappen is een fluitje van een cent. Aanmelding, bevestiging, inloggen op persoonlijke omgeving, dashboard, allemaal helder en duidelijk. En natuurlijk 100% groene stroom, dat is voor mij het belangrijkste."
- Marc uit Beugen
De groenste energieleverancier
Al 9 jaar op rij uitgeroepen tot groenste leverancier door Consumentenbond
De beste energieleverancier
Hoera! Wij zijn door de Gaslicht.com Awards 2021 uitgeroepen tot beste energieleverancier van 2021
Beste beoordeling klantenvertellen.nl
Onze klanten beoordelen onze diensten en services gemiddeld met een 8.7
Veel gestelde vragen over het overstappen naar Pure Energie
Het is op dit moment helaas niet mogelijk om een spoedaanvraag voor energie te doen, dit in verband met de fluctuerende energiemarkt. We houden daarom altijd rekening met de 14 dagen bedenktijd.
Klant worden is heel eenvoudig. Kies je energiepakket via onze website en je weet direct wat jouw nieuwe termijnbedrag wordt. Het enige wat je moet doen is je aanmelden. Na je aanmelding heb je recht op de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Wij regelen de rest.
Meld je aan
Ja hoor, geen probleem. Als je thuis stadsverwarming hebt kies je vanzelfsprekend alleen voor elektriciteit. Bereken je energiepakket via onze website en meld je aan. Wij regelen de rest.
Bereken je energiepakket
Het kan voorkomen dat je een opzegvergoeding moet betalen aan je huidige energieleverancier wanneer je naar Pure Energie overstapt. Controleer daarom altijd zelf de einddatum van je huidige energiecontract. Als je besluit eerder over te stappen moet je zelf controleren of je een overstapvergoeding moet betalen. Zo kom je dus nooit voor een onaangename verrassing te staan. Pure Energie betaalt in geen enkel geval de vergoeding, tenzij specifiek vermeldt in de actievoorwaarden.
Dat kan! Je kunt eenvoudig je energietarief berekenen met onze rekentool. In de eerste stap kun je dan aangeven of je gas, stroom of allebei wilt. Wij maken dan een berekening op basis van je keuze, geschatte energieverbruik en verdere gegevens.
Bereken je energiepakket
Het is niet verstandig om je al aan te melden wanneer je nog niet zeker weet wanneer je contract in moet gaan. Je loopt dan het risico dat je contract te vroeg of te laat in gaat. Wij adviseren om te wachten met je aanmelding totdat je zeker weet wanneer de woning wordt opgeleverd.
Een stroomstoring kun je melden bij het Nationale Storingsnummer: 0800-9009. Dit nummer is gratis en dag en nacht bereikbaar. Jouw melding komt terecht bij je netbeheerder voor gas en elektriciteit en niet bij ons als energieleverancier.
Meer informatie
Ga je verhuizen? Gefeliciteerd! We adviseren om drie weken voor ontvangst van de sleutel je aan te melden. Als consument heb je recht op 14 dagen wettelijke bedenktijd. Tijdens deze periode mogen wij nog niets doen om je verhuizing definitief te maken. Pas wanneer de wettelijke bedenktijd verstreken is, kunnen wij je verhuizing in behandeling nemen.
Meld je aan