Header Stijgende energieprijzen 2

Hulp bij zakelijke betalingsproblemen

Wij staan voor je klaar

Onze hulp bij betalen

Lukt het jou niet om je zakelijke energierekening te betalen? Wij staan voor je klaar, ook als het even financieel tegenzit. We kunnen je bijvoorbeeld helpen bij het treffen van een betalingsregeling. Je kunt ook gratis en persoonlijk advies aanvragen.

CTA Klantenservice

Betalingsregeling

Lukt het niet om je energierekeningen van ons te betalen? Bekijk dan of uitstel of een betalingsregeling mogelijk is. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.

Neem contact op
CTA Tarieven

Geldfit zakelijk test

Het is belangrijk om hulp te vragen als je je rekeningen niet meer kunt betalen door geldzorgen. Doe de gratis online test bij Geldfit voor financieel advies en tips voor jouw onderneming.

Doe de test

Andere mogelijkheden

Je hoeft de last van schulden niet alleen te dragen. Schakel direct hulp in als je er zelf niet uitkomt. Er zijn professionals en andere ondernemers die je de nodige ondersteuning kunnen bieden.

CTA Missie Pure Energie

Schuldhulpverlening

Is uitstel of een betalingsregeling niet mogelijk? Meld je dan aan voor schuldhulpverlening. Schuldhulpverleners kunnen je helpen bij het vinden van een oplossing voor jouw schulden. Je kunt schuldhulpverlening gratis aanvragen bij de gemeente. Hulp vragen is de eerste stap naar financiële rust.

Meer informatie
CTA Energierekening Uitgelegd Pure Energie

Wettelijke schuldsanering

Als een vrijwillig schuldhulptraject mislukt biedt de Wet schuldsanering natuurlijke personen (Wspn) een wettelijk schuldsaneringstraject voor natuurlijke personen. Bij goedkeuring door de rechtbank krijg je een bewindvoerder en wordt een saneringsplan opgesteld.

Meer informatie
CTA Noodfonds Pure Energie

Wet Homologatie Onderhands Akkoord

De rechter kan bij een WHOA-traject een onderneming en zijn schuldeisers aan een onderhands akkoord binden. Zo biedt het bedrijven die failliet dreigen te gaan de mogelijkheid om een reorganisatie- of liquidatie-akkoord te bereiken, ook als één schuldeiser tegenwerkt.

Meer informatie
Energie waar je blij van wordt

Bespaaradvies

Met simpele bespaartips kun je flink besparen op je energiekosten. In onze kennisbank vind je meerdere energietips voor zzp'ers en mkb-bedrijven van onze energieadviseurs. Hiermee kun je je energieverbruik flink verminderen, ook zonder grote investeringen.

Begin met besparen

Veelgestelde vragen

Welke betalingsmogelijkheden hebben jullie?

Je kunt bij ons op verschillende manieren betalen. De gemakkelijkste manier is per automatische incasso. We incasseren dan iedere 25ste van de maand het maandbedrag. Ook bieden we de mogelijkheid tot betaling middels factuur. Facturen sturen we iedere 10e van de maand per mail. Deze dien je dan voor de 25ste van de maand te voldoen. Tevens bieden wij de mogelijkheid tot e-facturatie. Als klant kun je de betaalwijze op ieder moment wijzigen. Klant worden? Bereken je energiepakket en meld jouw bedrijf aan. Wij regelen de rest.


Start berekening
Kan ik bij Pure Energie een betalingsregeling treffen?

Een betalingsregeling is in principe mogelijk. In dat geval kijken we graag samen met jou naar de mogelijkheden. Neem contact op met onze afdeling Klantgeluk om de mogelijkheden te bespreken.


Neem contact op
Hoe kan ik mijn betaling overzetten naar automatische incasso?

Dat is heel eenvoudig! Als jij de betaling van je termijnbedrag wilt overzetten naar automatische incasso, stuur je ons een mail met het verzoek om je betaalwijze aan te passen. Daarbij geef je het klantnummer en de juiste IBAN door.


Neem contact op
Op welke dag vindt de automatische incasso plaats en kan ik dit wijzigen?

De automatische incasso vindt altijd plaats op de 25ste van de maand. Je betaalt altijd achteraf: op 25 januari betaal je dus jouw energierekening van de maand januari. De incassodatum kun je niet wijzigen.


Waar kan ik mijn facturen inzien?

Alle facturen zijn beschikbaar in Mijn Pure Energie. Inloggen kan via de onderstaande button.


Ga naar Mijn Pure Energie Zakelijk