#jezelfzijn
Puur Jeroen
"Uniek zijn wordt hier gewaardeerd"
Klantgelukmedewerker JeroenZijn hele loopbaan werkt Jeroen in de klantenservice. Bij vorige werkgevers waren dat ook fysieke gesprekken op locatie. Bij Pure Energie beantwoordt hij de meest uiteenlopende klantvragen aan de telefoon. Begin 2021 zocht hij een nieuwe baan en googelde op vacatures in klantenservice. De vacature van Pure Energie sprong eruit: Medewerker Klantgeluk. “Dat prikkelde mij”, licht Jeroen toe. Toen bleek dat Pure Energie ook de groenste energieleverancier van Nederland is, wilde hij graag kennismaken.
Dit is waarom puur werkt voor Jeroen
Wat betekent klantgeluk voor jou?
Dat een klant positiever de telefoon ophangt dan toen hij of zij belde. Een klant kan een makkelijke of complexe vraag hebben, maar soms ook ontevreden of boos zijn. Er zijn situaties waarin wij de klant bellen, bijvoorbeeld bij een openstaande rekening. Met een herinnering, antwoord, uitleg, respect en begrip voor elkaar doe ik mijn best de klanttevredenheid te vergroten, weerstand weg te nemen en een situatie op te lossen. Waar veel mensen de weerstandgesprekken lastig vinden, vind ik ze uitdagend.
Heb je daar een verklaring voor?
Van nature vind ik het moeilijk emoties te herkennen. Tegelijk is het menselijke contact wat me zo aanspreekt in mijn werk. Ervaring heeft me geleerd een inschatting te maken van hoe klanten zich voelen en hoe zij een telefoongesprek ingaan. Ik heb het vermogen ontwikkeld om in een split second op basis van factoren als stem en toon emotie te herkennen. Daar stem ik ons gesprek op af en vaak zorgt dat ervoor dat we dichter bij elkaar komen en een situatie beter begrijpen. We werken hier niet met een belscript. We streven met elkaar naar een hoge klanttevredenheid, naar klantgeluk zelfs. Het is aan de medewerkers Klantgeluk zelf om te bepalen hoe. Gesprekken zijn ook niet aan tijd gebonden. Heb je een paar minuten meer nodig voor een sociaal gesprek, dan is die ruimte er.
Dat maatwerk is best intensief, hoe ga je daarmee om?
Elke gesprek is anders en houdt me bezig. Reden voor mij om lopend naar mijn werk te gaan. Aan het eind van de dag maak ik mijn hoofd weer vrij tijdens een wandeling naar huis. Een heerlijke veganistische maaltijd uit de keuken van mijn vriendin en wat muziek maken dit ritueel compleet. Ik produceer en luister naar elektronische muziek, afhankelijk van hoe mijn stemming is van kabbelend tot bak met herrie. Mijn eigen stem gebruik ik ook. Mensen vinden mijn stem warm en duidelijk. Ik spreek daarom een aantal explainervideo’s van Pure Energie in. Ik zou nog wel eens met een stemcoach willen onderzoeken of ik daar nog meer uit kan halen.
Jij kent jezelf goed?
Ja, zelfkennis heb ik. Het is me duidelijk waar mijn kracht ligt en ook waarin ik niet goed ben. Daar ben ik heel open over, al tijdens mijn kennismaking bij Pure Energie. Dat uniek zijn wordt hier gewaardeerd. Focus vooral op waar je goed in bent en plezier in hebt en schakel voor andere zaken met collega’s die juist daar weer energie uit halen.
Wat houdt je bezig?
Ik ben begaan met het milieu, het groen en dierenwelzijn. Daar denk ik ook veel over na. Morele filosofie vind ik geweldig interessant. Daar kan ik best eens in doorschieten. Ook daarvan ben ik me bewust. “Punt gemaakt, klaar nu Jeroen”, is wat mensen dan tegen me zouden moeten zeggen. Tegelijk kan ik enorm van de natuur genieten, vooral vanaf het water. Regelmatig huren mijn vriendin en ik een boot en varen we van zonsopkomst tot zonsondergang. Kippenvel krijg ik, alleen al aan de gedachte aan die prachtige tochten.
Wat maakt jouw werkgever uniek?
Puur werkt"Hier krijg je de ruimte voor eigenheid en je kunt op jouw eigen wijze bijdragen aan het verduurzamen van Nederland. Een unieke combinatie als je het mij vraagt!"
Ons verhaalOnze uitdagende vacatures
Word jij de nieuwe collega van Jeroen?
Eerst een kijkje in onze wereld?
Bij twijfel doen, zeggen wij. Plan een afspraak voor een koffiemoment met een betrokken collega.