
Waar kunnen we je mee helpen?
Wij zijn energiemakersService waar je blij van wordt
Wij houden van contact, altijd en overal. Daarom kun je ons op heel veel manieren bereiken. Bijvoorbeeld per e-mail, telefoon of via social media. Het maakt niet uit hoe je contact opneemt, onze helden van de afdeling klantgeluk staan voor je klaar om net dat
stapje extra te zetten. Onze klanten geven ons een 8.7 en daarmee behoren we tot de best beoordeelde energieleveranciers op Klantenvertellen.nl. Wij krijgen energie van het dagelijks helpen van onze klanten.

Download de Pure Energie App
Voor Android en iOSRegel al je energiezaken gemakkelijk met de nieuwe Pure Energie App. Download de gratis app op je mobiele telefoon en ga meteen aan de slag. Zo kun je alles zelf regelen. Overal en snel. Precies zoals jij Mijn Pure Energie gewend bent, maar dan op je mobiel.
![]() |
![]() |

Prijsplafond voor de energierekening
Nieuwe maatregelenVanaf 1 januari 2023 geldt er een prijsplafond voor energie. In dat geval betaal je jouw actuele energietarieven alleen voor de kWh stroom en m³ gas die je verbruikt boven het vastgestelde energieplafond. Deze grens is bepaald op 2.900 kWh stroom en 1.200 m³ gas.
Meer informatie
Meestgestelde vragen
Bekijk alle vragenJa, dat kan! Klant worden is heel eenvoudig. Stel je vaste energiecontract voor 1 jaar samen via onze website en je weet direct wat jouw nieuwe termijnbedrag wordt. Het enige wat je moet doen is je aanmelden. Na je aanmelding heb je recht op de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Wij regelen de rest.
Aanmelden
Bij het verrekenen van het prijsplafond voor energie wordt er gekeken naar je verbruik vóór je jaarafrekening in 2023 en je verbruik daarna. Eigenlijk heb je dus 2 prijsplafonds. Het maximale verbruik voor stroom en gas die onder het prijsplafond vallen, zijn over deze 2 periodes verdeeld.
Het is belangrijk om te weten wanneer jij jouw jaarafrekening ontvangt. Zo weet je precies wat jouw verbruiksplafond is in de periode voor jouw jaarafrekening en hoeveel er nog over blijft voor de rest van het jaar. Als jij in de periode voor jouw jaarafrekening minder energie verbruikt dan het verbruiksplafond. Dan mag je dit niet meenemen naar het laatste deel van 2023. We leggen het je uit aan de hand van 3 voorbeelden.
Lees hier alles over het prijsplafond voor energie
Je kunt altijd en overal je energieverbruik inzien met de Pure Energie App. Download de gratis app op je mobiele telefoon en ga meteen aan de slag. Zo kun je alles zelf regelen. Overal en snel. Precies zoals jij Mijn Pure Energie gewend bent, maar dan op je mobiel. De app is beschikbaar voor Android en iOS.
Download de app
Wat leuk dat je gaat verhuizen! Je kunt jouw energiecontract gewoon meenemen. Je verhuizing kun je eenvoudig doorgeven via onze website, via Mijn Pure Energie of via onze Pure Energie App. Geef dit uiterlijk 2 weken voor de verhuizing aan bij je energieleverancier. Je krijgt dan een formulier toegestuurd waarop je bij de sleuteloverdracht de meterstanden invult. Het ingevulde formulier stuur je binnen 5 dagen na de verhuizing terug naar je energieleverancier. Vervolgens ontvang je binnen 6 weken een eindafrekening van je oude adres én een nieuw termijnbedrag voor je nieuwe adres. Dit termijnbedrag wordt berekend op basis van je voorgaande verbruik.
Mijn Pure Energie
Je kan je meterstanden doorgeven in Mijn Pure Energie, via onze Pure Energie App of via het meterstandenformulier op onze website. Wij sturen je een e-mail wanneer wij de meterstanden nodig hebben. In die e-mail staat precies hoe je jouw meterstanden kan doorgeven. Als je een slimme meter hebt lezen wij je meterstanden automatisch uit. In dat geval hoef je niet zelf je meterstanden door te geven.
Zo geef ik meterstanden door
Een stroomstoring kun je melden bij het Nationale Storingsnummer: 0800-9009. Dit nummer is gratis en dag en nacht bereikbaar. Jouw melding komt terecht bij je netbeheerder voor gas en elektriciteit en niet bij ons als energieleverancier.
Meer informatie