
Waar kunnen we je mee helpen?
Wij zijn energiemakersService waar je blij van wordt
Wij houden van contact, altijd en overal. Daarom kun je ons op heel veel manieren bereiken. Bijvoorbeeld per e-mail, telefoon of via social media. Het maakt niet uit hoe je contact opneemt, onze helden van de afdeling klantgeluk staan voor je klaar om net dat
stapje extra te zetten. Onze klanten geven ons een 8.7 en daarmee behoren we tot de best beoordeelde energieleveranciers op Klantenvertellen.nl. Wij krijgen energie van het dagelijks helpen van onze klanten.

Download de Pure Energie App
Voor Android en iOSRegel al je energiezaken gemakkelijk met de nieuwe Pure Energie App. Download de gratis app op je mobiele telefoon en ga meteen aan de slag. Zo kun je alles zelf regelen. Overal en snel. Precies zoals jij Mijn Pure Energie gewend bent, maar dan op je mobiel.
![]() |
![]() |
Meestgestelde vragen
Overstappen is heel gemakkelijk want wij regelen alles voor je. Heb je nog een contract bij een andere leverancier? Geen probleem! Wij zeggen het contract bij je huidige leverancier op en zorgen ervoor dat je nooit zonder energie komt te zitten. Geef bij het overstappen de juiste einddatum van je huidige contract door om te voorkomen dat je een onverwachte opzegvergoeding moet betalen. Wil je nu overstappen? Bereken je energiepakket en stap over.
Bereken je energiepakket
Jouw klantnummer staat op je welkomstbrief, jaarrekening of in e-mails die we je sturen. Het klantnummer heeft altijd zes cijfers, deze noemen we ook wel 'relatiekenmerk'. Kun je je klantnummer nergens vinden? Neem gerust contact met ons op.
Neem contact op
Wat leuk dat je gaat verhuizen! Je kunt jouw energiecontract gewoon meenemen. Je verhuizing kun je eenvoudig doorgeven via onze website, via Mijn Pure Energie of via onze Pure Energie App. Geef dit uiterlijk 2 weken voor de verhuizing aan bij je energieleverancier. Je krijgt dan een formulier toegestuurd waarop je bij de sleuteloverdracht de meterstanden invult. Het ingevulde formulier stuur je binnen 5 dagen na de verhuizing terug naar je energieleverancier. Vervolgens ontvang je binnen 6 weken een eindafrekening van je oude adres én een nieuw termijnbedrag voor je nieuwe adres. Dit termijnbedrag wordt berekend op basis van je voorgaande verbruik.
Mijn Pure Energie
Je kan je meterstanden doorgeven in Mijn Pure Energie, via onze Pure Energie App of via het meterstandenformulier op onze website. Wij sturen je een e-mail wanneer wij de meterstanden nodig hebben. In die e-mail staat precies hoe je jouw meterstanden kan doorgeven. Als je een slimme meter hebt lezen wij je meterstanden automatisch uit. In dat geval hoef je niet zelf je meterstanden door te geven.
Zo geef ik meterstanden door
Met behulp van het Maandelijks Energierapport (voorheen verbruikskostenoverzicht of VKO) geven we inzicht in jouw energieverbruik. Daarmee helpen we jou energie te besparen. De allergroenste energie is immers de energie die je niet verbruikt. Elke klant met een slimme meter ontvangt automatisch maandelijks dit overzicht per e-mail.
Lees hier alles over het maandelijkse energierapport (VKO)
Je kunt altijd en overal je energieverbruik inzien met de Pure Energie App. Download de gratis app op je mobiele telefoon en ga meteen aan de slag. Zo kun je alles zelf regelen. Overal en snel. Precies zoals jij Mijn Pure Energie gewend bent, maar dan op je mobiel. De app is beschikbaar voor Android en iOS.
Download de app
Een EAN code is een unieke code waarmee jouw energie-aansluiting geïdentificeerd kan worden. EAN staat voor 'Europees Artikel Nummer'. Deze code bestaat uit een uniek getal van 18 cijfers en begint met 871. Je elektriciteits- en gasaansluiting hebben allebei een aparte EAN code. De EAN code is te vinden op een afrekening van de energieleverancier die de aansluiting reeds beleverd (heeft). Ben jij de eerste bewoner van het pand? Dan kan de aannemer/uitvoerder aangeven wat jouw EAN code is. Een EAN code is niet hetzelfde als een meternummer en is dus vaak niet te zien op de meter zelf.
Een stroomstoring kun je melden bij het Nationale Storingsnummer: 0800-9009. Dit nummer is gratis en dag en nacht bereikbaar. Jouw melding komt terecht bij je netbeheerder voor gas en elektriciteit en niet bij ons als energieleverancier.
Meer informatie
Ontdek de kracht van 100% wind en zon
Van weiland tot stopcontactWij geloven in schone energie voor iedereen en werken toe naar een duurzame toekomst. Samen met jou. Heel Nederland verduurzamen, dat is één van onze garanties. Elke dag komen we dichterbij een wereld zonder fossiele energie, maar we zijn er nog niet. Benieuwd naar onze werkwijze en motivatie?
Meer over ons"Pure Energie voelt gewoon goed"
Raph is klant sinds 2016Samen met onze klanten maken we Nederland elke dag een stukje groener. Van Limburg tot... in dit geval Vlieland. Raph is sinds 2016 klant bij Pure Energie en helpt mee aan de verduurzaming van Nederland door de kracht van de zon om te zetten in energie voor zijn huisje. Dat noemen we nou een energiemaker!