vervolg berekening
Meestgestelde vragen
Hoe stap ik over naar Pure Energie?
Overstappen is heel gemakkelijk want wij regelen alles voor je. Heb je nog een contract bij een andere leverancier? Geen probleem! Wij zeggen het contract bij je huidige leverancier op en zorgen ervoor dat je nooit zonder energie komt te zitten. Geef bij het aanvragen de juiste einddatum van je huidige contract door om te voorkomen dat je niet een onverwachte opzegboete krijgt. Wil je nu overstappen? Bereken je energiepakket en stap over.
Bereken je energiepakket
Bereken je energiepakket
Wat is mijn klantnummer?
Jouw klantnummer staat op je welkomstbrief, jaarrekening of in e-mails die we je sturen. Het klantnummer heeft altijd zes cijfers, deze noemen we ook wel 'relatiekenmerk'. Kun je je klantnummer nergens vinden? Neem gerust contact met ons op.
Neem contact op
Neem contact op
Hoe geef ik een verhuizing door?
Ga je verhuizen? Gefeliciteerd! Via Mijn Pure Energie kun je een verhuizing gemakkelijk zelf doorgeven. Lukt dat niet? Stuur dan een e-mail naar info@pure-energie.nl.
Mijn Pure Energie
Mijn Pure Energie
Hoe geef ik mijn meterstanden door?
Je kan je meterstanden doorgeven in Mijn Pure Energie of via het meterstandenformulier op onze website. Wij sturen je een e-mail wanneer wij de meterstanden nodig hebben. In die e-mail staat precies hoe je jouw meterstanden kan doorgeven. Als je een slimme meter hebt lezen wij je meterstanden automatisch uit. In dat geval hoef je niet zelf je meterstanden door te geven.
Wat is het maandelijks energie rapport (VKO)
Met behulp van het Maandelijks Energierapport (voorheen verbruikskostenoverzicht of VKO) geven we inzicht in jouw energieverbruik. Daarmee helpen we jou energie te besparen. De allergroenste energie is immers de energie die je niet verbruikt. Elke klant met een slimme meter ontvangt automatisch maandelijks dit overzicht per e-mail.
Lees hier alles over het maandelijkse energierapport (VKO)
Lees hier alles over het maandelijkse energierapport (VKO)
Kan ik mijn energieverbruik inzien met een app?
Wij hebben een app genaamd de Verbruiksmanager. De Verbruiksmanager is alleen te gebruiken door klanten met een Pure Energie Meter. Dit apparaat sluit je aan op de slimme meter in je meterkast en kan precies uitlezen hoeveel energie je verbruikt. Onze Verbruiksmanager is gratis te downloaden in de App Store of Google Play.
Meer informatie
Meer informatie

Service waar je blij van wordt
Wij houden van contact, altijd en overal. Daarom kun je ons op heel veel manieren bereiken. Bijvoorbeeld per e-mail, telefoon of via social media. Het maakt niet uit hoe je contact opneemt, wij zijn er om je te helpen.Tim
Medewerker KlantgelukNet een stapje extra en dat merk je
Klantgeluk
Onze helden van de afdeling klantgeluk staan voor je klaar om net dat stapje extra te zetten. We handelen vanuit een sterke financiële positie (Consumentenbond, 2019), hebben niet te maken met overnames van grote energiereuzen en zijn 100% onafhankelijk. Dat geeft vrijheid voor onze medewerkers. Niet voor niets hebben we dit jaar gemiddeld het hoogste beoordelingscijfer in Nederland: 9.
Meer informatie"Pure Energie voelt gewoon goed"
Raph is klant sinds 2016
Samen met onze klanten maken we Nederland elke dag een stukje groener. Van Limburg tot... in dit geval Vlieland. Raph is sinds 2016 klant bij Pure Energie en helpt mee aan de verduurzaming van Nederland door de kracht van de zon om te zetten in energie voor zijn huisje. Dat noemen we nou een energiemaker!