Header stijgende energieprijzen

Waar kunnen we je mee helpen?

Wij zijn energiemakers

Service waar je blij van wordt

Wij houden van contact, altijd en overal. Daarom kun je ons op heel veel manieren bereiken. Bijvoorbeeld per e-mail, telefoon of via social media. Het maakt niet uit hoe je contact opneemt, onze helden van de afdeling klantgeluk staan voor je klaar om net dat
stapje extra te zetten. Onze klanten geven ons een 8.7 en daarmee behoren we tot de best beoordeelde energieleveranciers op Klantenvertellen.nl. Wij krijgen energie van het dagelijks helpen van onze klanten.

Veel gestelde vragen

Vind het antwoord op jouw vraag gemakkelijk bij onze veelgestelde vragen.

Veelgestelde vragen

Telefoon

De wachttijd kan i.v.m. drukte oplopen tot 10 minuten.

088 10 13 000

E-mail

Je krijgt i.v.m. drukte binnen 10 werkdagen antwoord per mail.

Stel je vraag

Messenger

Tijdens werktijden binnen één uur een reactie via social media.

Bericht maken

Mijn Pure Energie

Alles over je contract vind je terug in je eigen omgeving.

Inloggen

Whatsapp

Stel je vraag via Whatsapp, dan beantwoorden we deze zo snel mogelijk.

088 10 13 000

De 10 meest gestelde vragen van onze klanten

Bekijk alle vragen
Kan ik een dynamisch energiecontract afsluiten bij Pure Energie?

Ja, dat kan! Sinds kort kun je bij Pure Energie een dynamisch energiecontract afsluiten. Kies zelf je contract, bereken je termijnbedrag en meld je eenvoudig aan via onze website.


Dynamisch energiecontract afsluiten
Hoe kan ik mijn energiecontract verlengen?

Via Mijn Pure Energie of de Pure Energie App kun je inzien tot wanneer je huidige contract loopt. Indien je contract binnenkort afloopt, ontvang je van ons 3 maanden van tevoren een persoonlijk verlengingsaanbod per mail. Je kunt je persoonlijke verlengingsaanbod eenvoudig bekijken en bevestigen via Mijn Pure Energie of de Pure Energie App. Je kunt er voor kiezen om je energiecontract te verlengen voor 1 jaar. Als je niets doet, wordt je aflopende energiecontract automatisch omgezet naar een variabel energiecontract.

 

Variabel energiecontract

 

Heb je op dit moment een variabel energiecontract? Dan kun je er ook voor kiezen om je variabele energiecontract vast te zetten voor 1 jaar. Dat kan eenvoudig via Mijn Pure Energie of onze app. Met een vast energiecontract kies je voor zekerheid over je energietarieven en heb je geen last meer van tariefswijzigingen


Verleng je energiecontract
Bestaat er een Pure Energie App?

Je kunt altijd en overal je energieverbruik inzien met de Pure Energie App. Download de gratis app op je mobiele telefoon en ga meteen aan de slag. Zo kun je alles zelf regelen. Overal en snel. Precies zoals jij Mijn Pure Energie gewend bent, maar dan op je mobiel. De app is beschikbaar voor Android en iOS. 


Download de Pure Energie App
Hoe kan ik mijn contactgegevens wijzigen?

Via het menu in Mijn Pure Energie kun jij zelf je telefoonnummer, e-mailadres, postadres, rekeningnummer, wachtwoord en je e-mail voorkeuren wijzigen. Verder kun je via Mijn Pure Energie toestemming geven om je slimme meter uit te lezen of je verhuizing doorgeven.


Zo kun jij je gegevens wijzigen
Waar komt jullie groene stroom vandaan?

Wij bouwen als sinds 1995 windmolens en zonneparken in Nederland. De groene stroom die we opwekken met deze duurzame energiebronnen leveren we aan huishoudens en bedrijven. Het grootste deel van onze groene stroom wordt opgewerkt met windmolens (97,7%). Een kleiner deel wekken we op met onze zonnepanelen (2,2%) en waterkracht (0,1%).


Kies ook voor 100% groene stroom
Wat is de terugleverbijdrage voor zonnepanelen?

In Nederland wekken we steeds meer groene stroom op met windmolens en zonneparken. Dat is goed nieuws als we kijken naar de energietransitie. Huishoudens en bedrijven met zonnepanelen wekken op zonnige dagen vaak meer stroom op dan er verbruikt wordt, waardoor er veel groene stroom wordt teruggeleverd aan het net. Het terugleveren van deze stroom brengt uitdagingen met zich mee. Om er voor te zorgen dat alle klanten kunnen blijven profiteren van voordelige groene stroom, betalen klanten met zonnepanelen een terugleverbijdrage voor het terugleveren van stroom. Dit is een transparante oplossing om de rekening voor het terugleveren van stroom aan het energienet eerlijk te verdelen.

 



De terugleverbijdrage is een bijdrage die klanten met zonnepanelen betalen voor het terugleveren van stroom aan het energienet. Hoeveel je bijdraagt, is afhankelijk van het aantal kWh dat je jaarlijks aan het net teruglevert.


Lees hier alles over de terugleverbijdrage
Kan ik zelf mijn termijnbedrag wijzigen bij Pure Energie?

Ja, je kunt je termijnbedrag zelf naar boven of beneden wijzigen via Mijn Pure Energie. Hierbij houden we wel rekening met je energiekosten en daadwerkelijke verbruik om te voorkomen dat je later moet bijbetalen. Let er wel op dat je termijnbedrag realistisch is en past bij je energieverbruik en tarieven. Log regelmatig in op Mijn Pure Energie om te kijken of je verbruik past bij je termijnbedrag en pas indien nodig je termijnbedrag aan.  


Lees hier meer over het termijnbedrag
Wat is CO2-gecompenseerd gas?

De productie van gas en het gebruik ervan zorgen voor CO2-uitstoot. Dat is per definitie slecht voor het milieu. Daarom compenseren we jouw gasverbruik en dus CO2-uitstoot met een bijdrage aan duurzame projecten wereldwijd. Dat doen we volgens het Gold Standard keurmerk, opgezet door onder andere het WWF. De projecten met het Gold Standard-keurmerk zorgen voor duurzame ontwikkeling met als doel CO2-uitstoot wereldwijd te verminderen. We streven naar schone energie voor iedereen en kiezen altijd voor een zo groen mogelijke oplossing.


Meer informatie over CO2-gecompenseerd gas
Hoe geef ik een verhuizing door?

Klanten van Pure Energie kunnen het energiecontract meeverhuizen naar het nieuwe adres. Geef uiterlijk 2 weken voor de verhuizing je nieuwe adres door via Mijn Pure Energie. Heb je een slimme meter? Dan lezen we de meterstanden uit op de datum van de sleuteloverdracht. Klanten met een conventionele meter ontvangen van ons een e-mail met daarin de vraag om de meterstanden van het oude adres en de meterstanden van het nieuwe adres door te geven.

 

Vervolgens ontvang je binnen 6 weken een eindafrekening van je oude adres én een nieuw termijnbedrag voor je nieuwe adres. Dit termijnbedrag wordt berekend op basis van het gemiddelde verbruik van de voorgaande bewoners van je nieuwe woning. Indien dit termijnbedrag volgens jou niet toereikend is, kun je hiervoor contact opnemen met onze klantenservice.


Mijn Pure Energie
Hoe geef ik mijn meterstanden door?

Je kan je meterstanden doorgeven in Mijn Pure Energie, via onze Pure Energie App of via het meterstandenformulier op onze website. Wij sturen je een e-mail wanneer wij de meterstanden nodig hebben. In die e-mail staat precies hoe je jouw meterstanden kan doorgeven. Als je een slimme meter hebt lezen wij je meterstanden automatisch uit. In dat geval hoef je niet zelf je meterstanden door te geven.


Zo geef ik meterstanden door
CTA Pure energie app

Download de Pure Energie App

Voor Android en iOS

Regel al je energiezaken gemakkelijk met de nieuwe Pure Energie App. Download de gratis app op je mobiele telefoon en ga meteen aan de slag. Zo kun je alles zelf regelen. Overal en snel. Precies zoals jij Mijn Pure Energie gewend bent, maar dan op je mobiel.

Download Appstore Apple Download Appstore Android
CTA Klantenservice

Hulp bij betalen

Dit zijn de mogelijkheden

Lukt het je niet om de energierekening te betalen? We staan voor je klaar, ook als het even financieel tegenzit. We kunnen je bijvoorbeeld helpen bij het treffen van een betalingsregeling. Je kunt ook gratis persoonlijk advies aanvragen. Bekijk hier alle mogelijkheden.

Bekijk mogelijkheden

Zelf regelen

afbeelding medewerker sayenne

Sayenne

Teamleider Klantgeluk
Meterstanden
Je teruglevering
Verhuizing doorgeven

Je huidige adres:

Je nieuwe adres:

Bel me terug
Contact
afbeelding medewerker sayenne

Sayenne

Teamleider Klantgeluk