
Waar kunnen we je mee helpen?
Wij zijn energiemakersService waar je blij van wordt
Wij houden van contact, altijd en overal. Daarom kun je ons op heel veel manieren bereiken. Bijvoorbeeld per e-mail, telefoon of via social media. Het maakt niet uit hoe je contact opneemt, onze helden van de afdeling klantgeluk staan voor je klaar om net dat
stapje extra te zetten. Onze klanten geven ons een 8.7 en daarmee behoren we tot de best beoordeelde energieleveranciers op Klantenvertellen.nl. Wij krijgen energie van het dagelijks helpen van onze klanten.

Btw op energie verlaagd naar 9%
Btw verlaging energiePer 1 juli verlaagt de overheid tijdelijk de btw op energie van 21% naar 9%. Het verlaagde btw-tarief is van toepassing op aardgas, elektriciteit, stadsverwarming, maar ook op onderdelen op de energierekening die te maken hebben met de levering van energie zoals netbeheerkosten en administratiekosten. Deze btw verlaging geldt vooralsnog alleen voor het jaar 2022 en wordt automatisch verwerkt op je energierekening. Je hoeft zelf niets te doen.
Meer informatie
Download de Pure Energie App
Voor Android en iOSRegel al je energiezaken gemakkelijk met de nieuwe Pure Energie App. Download de gratis app op je mobiele telefoon en ga meteen aan de slag. Zo kun je alles zelf regelen. Overal en snel. Precies zoals jij Mijn Pure Energie gewend bent, maar dan op je mobiel.
![]() |
![]() |
Meestgestelde vragen
Bekijk alle vragenJa, dat kan! Klant worden is heel eenvoudig. Stel je energiepakket samen via onze website en je weet direct wat jouw nieuwe termijnbedrag wordt. Het enige wat je moet doen is je aanmelden. Na je aanmelding heb je recht op de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Wij regelen de rest.
Aanmelden
Ja, dat kan bestaande klanten met een vast energiecontract kunnen 3 maanden voordat het contract afloopt het contract verlengen. Via Mijn Pure Energie of de Pure Energie App kun je inzien tot wanneer je huidige contract loopt. Indien je contract binnenkort afloopt, ontvang je van ons een persoonlijk verlengingsaanbod per mail.
Bekijk contractadvies
In 2022 blijven de energieprijzen steeds verder stijgen. Mede door de situatie in Oekraïne zette de stijging van de energietarieven de afgelopen maanden door. Hoe het conflict zich verder ontwikkelt en wat dat gaat betekenen voor de energieprijzen is niet vast te stellen. Alle energieleveranciers en klanten krijgen te maken met de hoge energieprijzen. Internationale ontwikkelingen, tekorten en het koude weer zijn allemaal factoren die invloed hebben op de energieprijzen.
Waarom stijgen de energieprijzen?
In 2021 stegen de energieprijzen dusdanig hard, dat het kabinet heeft besloten om diverse maatregelen te nemen om de stijging van de energierekening in 2022 te verminderen. De belastingtarieven voor consumenten en het mkb zijn gewijzigd op 1 januari 2022 voor de duur van een jaar. Per 1 januari 2022 is dus de energiebelasting verlaagd. Door de oorlog in Oekraïne zijn de marktprijzen voor energie nog verder gestegen en daarom kondigde de overheid aanvullende maatregelen aan. Naast de aanpassing van de energiebelasting is per 1 juli 2022 ook de btw op energie verlaagd. Uiteraard gaan wij dit automatisch voor alle lopende contracten wijzigen.
Meer informatie
Je kunt altijd en overal je energieverbruik inzien met de Pure Energie App. Download de gratis app op je mobiele telefoon en ga meteen aan de slag. Zo kun je alles zelf regelen. Overal en snel. Precies zoals jij Mijn Pure Energie gewend bent, maar dan op je mobiel. De app is beschikbaar voor Android en iOS.
Download de app
Wat leuk dat je gaat verhuizen! Je kunt jouw energiecontract gewoon meenemen. Je verhuizing kun je eenvoudig doorgeven via onze website, via Mijn Pure Energie of via onze Pure Energie App. Geef dit uiterlijk 2 weken voor de verhuizing aan bij je energieleverancier. Je krijgt dan een formulier toegestuurd waarop je bij de sleuteloverdracht de meterstanden invult. Het ingevulde formulier stuur je binnen 5 dagen na de verhuizing terug naar je energieleverancier. Vervolgens ontvang je binnen 6 weken een eindafrekening van je oude adres én een nieuw termijnbedrag voor je nieuwe adres. Dit termijnbedrag wordt berekend op basis van je voorgaande verbruik.
Mijn Pure Energie
Je kan je meterstanden doorgeven in Mijn Pure Energie, via onze Pure Energie App of via het meterstandenformulier op onze website. Wij sturen je een e-mail wanneer wij de meterstanden nodig hebben. In die e-mail staat precies hoe je jouw meterstanden kan doorgeven. Als je een slimme meter hebt lezen wij je meterstanden automatisch uit. In dat geval hoef je niet zelf je meterstanden door te geven.
Zo geef ik meterstanden door
Ontdek de kracht van 100% wind en zon
Van weiland tot stopcontactWij geloven in schone energie voor iedereen en werken toe naar een duurzame toekomst. Samen met jou. Heel Nederland verduurzamen, dat is één van onze garanties. Elke dag komen we dichterbij een wereld zonder fossiele energie, maar we zijn er nog niet. Benieuwd naar onze werkwijze en motivatie?
Meer over ons"Pure Energie voelt gewoon goed"
Raph is klant sinds 2016Samen met onze klanten maken we Nederland elke dag een stukje groener. Van Limburg tot... in dit geval Vlieland. Raph is sinds 2016 klant bij Pure Energie en helpt mee aan de verduurzaming van Nederland door de kracht van de zon om te zetten in energie voor zijn huisje. Dat noemen we nou een energiemaker!