Header stijgende energieprijzen

Waar kunnen we je mee helpen?

Wij zijn energiemakers

Service waar je blij van wordt

Wij houden van contact, altijd en overal. Daarom kun je ons op heel veel manieren bereiken. Bijvoorbeeld per e-mail, telefoon of via social media. Het maakt niet uit hoe je contact opneemt, onze helden van de afdeling klantgeluk staan voor je klaar om net dat

stapje extra te zetten. Onze klanten geven ons een 8.7 en daarmee behoren we tot de best beoordeelde energieleveranciers op Klantenvertellen.nl. Wij krijgen energie van het dagelijks helpen van onze klanten.

Algemene vraag energiecooperaties

Prijsplafond voor de energierekening

Nieuwe maatregelen

Er ligt een plan om een generiek prijsplafond voor consumenten vast te stellen tot een bepaald vast niveau van stroom- en gasverbruik. Wij houden de nieuwe ontwikkelingen uiteraard nauwlettend in de gaten. Zodra er meer bekend is over aanvullende maatregelen, brengen wij onze klanten hiervan op de hoogte.

Meer informatie

Veel gestelde vragen

Vind het antwoord op jouw vraag gemakkelijk bij onze veelgestelde vragen.

Veelgestelde vragen

Telefoon

De wachttijd bedraagt in verband met drukte ongeveer 5 minuten (08:00 - 20:00).

088 10 13 000

E-mail

Je ontvangt in verband met drukte binnen 5 werkdagen een antwoord per e-mail.

Stel je vraag

Messenger

Tijdens werktijden binnen één uur een reactie via social media.

Bericht maken

Mijn Pure Energie

Alles over je contract vind je terug in je eigen omgeving.

Inloggen
CTA Startscherm App Pure Energie

Download de Pure Energie App

Voor Android en iOS

Regel al je energiezaken gemakkelijk met de nieuwe Pure Energie App. Download de gratis app op je mobiele telefoon en ga meteen aan de slag. Zo kun je alles zelf regelen. Overal en snel. Precies zoals jij Mijn Pure Energie gewend bent, maar dan op je mobiel.

Download Appstore Apple Download Appstore Android

Meestgestelde vragen

Bekijk alle vragen
Kan ik een energiecontract afsluiten voor groene energie?

Ja, dat kan! Klant worden is heel eenvoudig. Stel je energiepakket samen via onze website en je weet direct wat jouw nieuwe termijnbedrag wordt. Het enige wat je moet doen is je aanmelden. Na je aanmelding heb je recht op de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Wij regelen de rest.


Aanmelden
Waarom stijgen de energietarieven?

In 2022 blijven de energieprijzen steeds verder stijgen. Mede door de situatie in Oekraïne zette de stijging van de energietarieven de afgelopen maanden door. Hoe het conflict zich verder ontwikkelt en wat dat gaat betekenen voor de energieprijzen is niet vast te stellen. Alle energieleveranciers en klanten krijgen te maken met de hoge energieprijzen. Internationale ontwikkelingen, tekorten en het koude weer zijn allemaal factoren die invloed hebben op de energieprijzen. 


Waarom stijgen de energieprijzen?
Komt er compensatie vanuit de overheid voor de stijgende energietarieven?

De belastingtarieven voor consumenten en het mkb zijn al op 1 januari 2022 gewijzigd voor de duur van een jaar. Per 1 januari 2022 is dus de energiebelasting al verlaagd. In verband met de aanhoudende prijsstijgingen ter gevolge van de oorlog in Oekraïne, besloot de overheid om per 1 juli 2022 ook de btw op energie te verlagen. Uiteraard hebben wij dit automatisch voor alle lopende contracten gewijzigd.

Op dit moment liggen er plannen om de hoge energierekening verder te compenseren. Wij houden de nieuwe ontwikkelingen nauwlettend in de gaten. Zodra er meer bekend is over aanvullende maatregelen, brengen wij onze klanten hiervan op de hoogte.


Lees hier wat de overheid nog meer doet
Bestaat er een Pure Energie App?

Je kunt altijd en overal je energieverbruik inzien met de Pure Energie App. Download de gratis app op je mobiele telefoon en ga meteen aan de slag. Zo kun je alles zelf regelen. Overal en snel. Precies zoals jij Mijn Pure Energie gewend bent, maar dan op je mobiel. De app is beschikbaar voor Android en iOS. 


Download de app
Hoe geef ik een verhuizing door?

Wat leuk dat je gaat verhuizen! Je kunt jouw energiecontract gewoon meenemen. Je verhuizing kun je eenvoudig doorgeven via onze website, via Mijn Pure Energie of via onze Pure Energie App. Geef dit uiterlijk 2 weken voor de verhuizing aan bij je energieleverancier. Je krijgt dan een formulier toegestuurd waarop je bij de sleuteloverdracht de meterstanden invult. Het ingevulde formulier stuur je binnen 5 dagen na de verhuizing terug naar je energieleverancier. Vervolgens ontvang je binnen 6 weken een eindafrekening van je oude adres én een nieuw termijnbedrag voor je nieuwe adres. Dit termijnbedrag wordt berekend op basis van je voorgaande verbruik.


Mijn Pure Energie
Hoe geef ik mijn meterstanden door?

Je kan je meterstanden doorgeven in Mijn Pure Energie, via onze Pure Energie App of via het meterstandenformulier op onze website. Wij sturen je een e-mail wanneer wij de meterstanden nodig hebben. In die e-mail staat precies hoe je jouw meterstanden kan doorgeven. Als je een slimme meter hebt lezen wij je meterstanden automatisch uit. In dat geval hoef je niet zelf je meterstanden door te geven.


Zo geef ik meterstanden door

Zelf regelen

014L7549 bewerkt bewerkt

Sayenne

Teamleider Klantgeluk
Meterstanden
Je teruglevering
Verhuizing doorgeven

Je huidige adres:

Je nieuwe adres:

Bel me terug
Contact
014L7549 bewerkt bewerkt

Sayenne

Teamleider Klantgeluk

Ontdek de kracht van 100% wind en zon

Van weiland tot stopcontact

Wij geloven in schone energie voor iedereen en werken toe naar een duurzame toekomst. Samen met jou. Heel Nederland verduurzamen, dat is één van onze garanties. Elke dag komen we dichterbij een wereld zonder fossiele energie, maar we zijn er nog niet. Benieuwd naar onze werkwijze en motivatie?

Meer over ons

"Pure Energie voelt gewoon goed"

Raph is klant sinds 2016

Samen met onze klanten maken we Nederland elke dag een stukje groener. Van Limburg tot... in dit geval Vlieland. Raph is sinds 2016 klant bij Pure Energie en helpt mee aan de verduurzaming van Nederland door de kracht van de zon om te zetten in energie voor zijn huisje. Dat noemen we nou een energiemaker!