Waar kunnen we je mee helpen?
Wij zijn energiemakersService waar je blij van wordt
stapje extra te zetten. Onze klanten geven ons een 8.5 en daarmee behoren we tot de best beoordeelde energieleveranciers op Klantenvertellen.nl. Wij krijgen energie van het dagelijks helpen van onze klanten.
De 10 meest gestelde vragen van onze klanten
Bekijk alle vragenJa, dat kan! Je kunt bij Pure Energie een dynamisch energiecontract afsluiten met een vast termijnbedrag per maand. Kies zelf je contract, bereken je termijnbedrag en meld je eenvoudig aan via onze website.
Dynamisch energiecontract afsluiten
Via Mijn Pure Energie of de Pure Energie App kun je inzien tot wanneer je huidige contract loopt. Indien je contract binnenkort afloopt, ontvang je van ons 3 maanden van tevoren een persoonlijk verlengingsaanbod per mail. Je kunt je persoonlijke verlengingsaanbod eenvoudig bekijken en bevestigen via Mijn Pure Energie of de Pure Energie App. Je kunt er voor kiezen om je energiecontract te verlengen voor 1 jaar. Als je niets doet, wordt je aflopende energiecontract automatisch omgezet naar een variabel energiecontract.
Variabel energiecontract
Heb je op dit moment een variabel energiecontract? Dan kun je er ook voor kiezen om je variabele energiecontract vast te zetten voor 1 jaar. Dat kan eenvoudig via Mijn Pure Energie of onze app. Met een vast energiecontract kies je voor zekerheid over je energietarieven en heb je geen last meer van tariefswijzigingen
Verleng je energiecontract
Je kunt altijd en overal je energieverbruik inzien met de Pure Energie App. Download de gratis app op je mobiele telefoon en ga meteen aan de slag. Zo kun je alles zelf regelen. Overal en snel. Precies zoals jij Mijn Pure Energie gewend bent, maar dan op je mobiel. De app is beschikbaar voor Android en iOS.
Download de Pure Energie App
Via het menu in Mijn Pure Energie kun jij zelf je telefoonnummer, e-mailadres, postadres, rekeningnummer, wachtwoord en je e-mail voorkeuren wijzigen. Verder kun je via Mijn Pure Energie toestemming geven om je slimme meter uit te lezen of je verhuizing doorgeven.
Zo kun jij je gegevens wijzigen
Wij bouwen als sinds 1995 windmolens en zonneparken in Nederland. De groene stroom die we opwekken met deze duurzame energiebronnen leveren we aan huishoudens en bedrijven. Het grootste deel van onze groene stroom wordt opgewerkt met windmolens (97,7%). Een kleiner deel wekken we op met onze zonnepanelen (2,2%) en waterkracht (0,1%). Op onze website lees je alles over onze groene stroom en energiebronnen.
Kies ook voor 100% groene stroom
In Nederland wekken we steeds meer groene stroom op met windmolens en zonneparken. Dat is goed nieuws als we kijken naar de energietransitie. Huishoudens en bedrijven met zonnepanelen wekken op zonnige dagen vaak meer stroom op dan er verbruikt wordt, waardoor er veel groene stroom wordt teruggeleverd aan het net. Het terugleveren van deze stroom brengt uitdagingen met zich mee. Om er voor te zorgen dat alle klanten kunnen blijven profiteren van voordelige groene stroom, betalen klanten met zonnepanelen een terugleverbijdrage voor het terugleveren van stroom. Dit is een transparante oplossing om de rekening voor het terugleveren van stroom aan het energienet eerlijk te verdelen.
De terugleverbijdrage is een bijdrage die klanten met zonnepanelen betalen voor het terugleveren van stroom aan het energienet. Hoeveel je bijdraagt, is afhankelijk van het aantal kWh dat je jaarlijks aan het net teruglevert.
Lees hier alles over de terugleverbijdrage
Ja, je kunt je termijnbedrag zelf naar boven of beneden wijzigen via Mijn Pure Energie. Hierbij houden we wel rekening met je energiekosten en daadwerkelijke verbruik om te voorkomen dat je later moet bijbetalen. Let er wel op dat je termijnbedrag realistisch is en past bij je energieverbruik en tarieven. Log regelmatig in op Mijn Pure Energie om te kijken of je verbruik past bij je termijnbedrag en pas indien nodig je termijnbedrag aan.
Lees hier meer over het termijnbedrag
De productie van gas en het gebruik ervan zorgen voor CO2-uitstoot. Dat is per definitie slecht voor het milieu. Daarom compenseren we jouw gasverbruik en dus CO2-uitstoot met een bijdrage aan duurzame projecten wereldwijd. Dat doen we volgens het Gold Standard keurmerk, opgezet door onder andere het WWF. De projecten met het Gold Standard-keurmerk zorgen voor duurzame ontwikkeling met als doel CO2-uitstoot wereldwijd te verminderen. We streven naar schone energie voor iedereen en kiezen altijd voor een zo groen mogelijke oplossing.
Meer informatie over CO2-gecompenseerd gas
Klanten van Pure Energie kunnen het energiecontract meeverhuizen naar het nieuwe adres. Geef uiterlijk 2 weken voor de verhuizing je nieuwe adres door via Mijn Pure Energie. Heb je een slimme meter? Dan lezen we de meterstanden uit op de datum van de sleuteloverdracht. Klanten met een conventionele meter ontvangen van ons een e-mail met daarin de vraag om de meterstanden van het oude adres en de meterstanden van het nieuwe adres door te geven. Op onze website lees je meer over verhuizen en je energiecontract.
Vervolgens ontvang je binnen 6 weken een eindafrekening van je oude adres én een nieuw termijnbedrag voor je nieuwe adres. Dit termijnbedrag wordt berekend op basis van het gemiddelde verbruik van de voorgaande bewoners van je nieuwe woning. Indien dit termijnbedrag volgens jou niet voldoende is, kun je hiervoor contact opnemen met onze klantenservice.
Mijn Pure Energie
Je kan je meterstanden doorgeven in Mijn Pure Energie, via onze Pure Energie App of via het meterstandenformulier op onze website. Wij sturen je een e-mail wanneer wij de meterstanden nodig hebben. In die e-mail staat precies hoe je jouw meterstanden kan doorgeven. Als je een slimme meter hebt lezen wij je meterstanden automatisch uit. In dat geval hoef je niet zelf je meterstanden door te geven.
Zo geef ik meterstanden door
Download de Pure Energie App
Voor Android en iOSRegel al je energiezaken gemakkelijk met de nieuwe Pure Energie App. Download de gratis app op je mobiele telefoon en ga meteen aan de slag. Zo kun je alles zelf regelen. Overal en snel. Precies zoals jij Mijn Pure Energie gewend bent, maar dan op je mobiel.
Hulp bij betalen
Dit zijn de mogelijkhedenLukt het je niet om de energierekening te betalen? We staan voor je klaar, ook als het even financieel tegenzit. We kunnen je bijvoorbeeld helpen bij het treffen van een betalingsregeling. Je kunt ook gratis persoonlijk advies aanvragen. Bekijk hier alle mogelijkheden.
Bekijk mogelijkheden
Volg ons voor bespaartips en energienieuws