Waar kunnen we je mee helpen?

Wij zijn energiemakers

vervolg berekening
Contact icon

98% Klantgeluk

Onze klanten geven ons gemiddeld een 8,7 en 98% beveelt ons aan.

Contact icon

35 Seconden

De gemiddelde wachttijd aan de telefoon is slechts 35 seconden (08:30 - 17:00).

088 10 13 000
Contact icon

2 Werkdagen

Je krijgt binnen twee werkdagen een antwoord per e-mail.

Stel je vraag
Contact icon

1 Uur

Tijdens werktijden binnen één uur een reactie via social media.

Stuur bericht

Zelf regelen

Tim

Tim

Medewerker Klantgeluk
Meterstanden
Je teruglevering
Verhuizing doorgeven

Je huidige adres:

Je nieuwe adres:

Bel me terug
Contact
Tim

Tim

Medewerker Klantgeluk

Is jouw stroom echt duurzaam?

Wij zijn energiemakers

Meestgestelde vragen

Hoe stap ik over naar Pure Energie?
Overstappen is heel gemakkelijk want wij regelen alles voor je. Heb je nog een contract bij een andere leverancier? Dan nemen we contact op om er zeker van te zijn dat je niet een onverwachte opzegboete krijgt. Wil je nu overstappen? Bereken je energiepakket en stap over.
Bereken je energiepakket
Wat is mijn klantnummer?
Jouw klantnummer staat op je welkomstbrief, jaarrekening of in e-mails die we je sturen. Het klantnummer heeft altijd zes cijfers, deze noemen we ook wel 'relatiekenmerk'. Kun je je klantnummer nergens vinden? Neem gerust contact met ons op.
Neem contact op
Hoe geef ik een verhuizing door?
Ga je verhuizen? Gefeliciteerd! Via Mijn Pure Energie kun je een verhuizing gemakkelijk zelf doorgeven. Lukt dat niet? Stuur dan een e-mail naar info@pure-energie.nl.
Mijn Pure Energie
Hoe geef ik mijn meterstanden door?
Je kan je meterstanden doorgeven in Mijn Pure Energie of via het meterstandenformulier op onze website. Wij sturen je een e-mail wanneer wij de meterstanden nodig hebben. In die e-mail staat precies hoe je jouw meterstanden kan doorgeven. Als je een slimme meter hebt lezen wij je meterstanden automatisch uit. In dat geval hoef je niet zelf je meterstanden door te geven.
Wat is het btw-nummer van Pure Energie?
Ons btw-nummer is NL8123.048.83B.01.
Meer contactgegevens
Wat is het KvK-nummer van Pure Energie
Ons KvK-nummer is 08117244.
Meer contactgegevens
Wat is jullie IBAN-nummer?
Ons IBAN nummer is NL05RABO0166295310.
Meer contactgegevens
Wat is het maandelijks energie rapport (VKO)
Met behulp van het Maandelijks Energierapport (voorheen verbruikskostenoverzicht of VKO) geven we inzicht in jouw energieverbruik. Daarmee helpen we jou energie te besparen. De allergroenste energie is immers de energie die je niet verbruikt. Elke klant met een slimme meter ontvangt automatisch maandelijks dit overzicht per e-mail.

Lees hier alles over het maandelijkse energierapport (VKO)

Meld je aan word zelf ook een energiemaker

Als klant ben je onderdeel van een community van energiemakers. De energie die jij verbruikt helpt ons om nieuwe wind- en zonne-energieprojecten te realiseren. Zo maken we Nederland samen duurzamer.
“Ik had niet verwacht dat mijn overstap zo soepel zou verlopen, daar zag ik toch wel enigszins tegenop.”
10 Ruud uit Herkenbosch
Ruud uit Herkenbosch
Media
Tukkers naar de Tour 2017
“Ik ben goed op de hoogte gebracht, in duidelijke taal en cijfers uitgelegd waar Pure Energie voor staat en hoe zij te werk gaan”
10 Maureen uit Doetinchem
Maureen uit Doetinchem
Het was liefde op het eerste gezicht.
“De overstap van de oude naar de nieuwe energieleverancier is probleemloos verlopen!”
9 Anne uit Losser
Anne uit Losser
Klantenvertellen
Trebbe Bouw & Ontwikkeling
Klantenvertellen
“Ik heb niets gemerkt van een overgang van Essent naar Pure Energie. Alles is naar tevredenheid geregeld.”
9 Cor uit Hengelo
Cor uit Hengelo
Windpark
PE Logo zonder Payoff 1080x1080 px RGB
Windpark Suurhoffbrug Rotterdam
“Degelijke organisatie, een keurige prijs, maatschappelijke betrokkenheid, klantvriendelijk, duurzaam, zonder winstoogmerk en hoofdspons...”
8 M. uit Enschede
M. uit Enschede
Het is allemaal heel transparant. Het is wat het is.
“Prettige ervaring gehad met Pure Energie. Ik kreeg de klantenservice direct te pakken en zonder moeilijke keuzemenu's konden ze me dire...”
10 Yenice uit Vlaardingen
Yenice uit Vlaardingen
Klantenvertellen
Siers Groep
“Adequaat, meedenkend, soepel, informatief sterk.”
10 F. uit Etten-Leur
F. uit Etten-Leur
Windpark
PE Logo zonder Payoff 1080x1080 px RGB
Windpark Maanderbroek Ede
Klantenvertellen
“Ik heb voor Pure Energie gekozen omdat zij al jaren als een van de duurzaamste energieleveranciers uit de bus komen. Het overstappen gi...”
10 Lesley uit Arnhem
Lesley uit Arnhem
Als je hier je hand voor het stopcontact houdt, voel je de wind.
“Pure Energie heeft ons geweldig snel geholpen waarmee voorkomen werd dat de levering van energie in gevaar kwam.”
9 Berend uit Hengelo
Berend uit Hengelo
Klantenvertellen
Datacenter Groningen
“Blinken uit in eenvoud. Geen gedoe, nergens hoogdravend. Ben net overgestapt naar Pure Energie en naar mijn oordeel zijn ze terecht al ...”
8 Tonnie uit Overloon
Tonnie uit Overloon
Windpark
PE Logo zonder Payoff 1080x1080 px RGB
Windpark de Griete Terneuzen
“Het overstappen via internet was snel geregeld en verliep vlekkeloos! Keurig bedrijf!”
10 Robert uit Amsterdam
Robert uit Amsterdam
Ik zie het als een lidmaatschap.
“Ik heb samen met Pure Energie een heel slim en voordelig overstapplan bedacht, dat inderdaad heeft gewerkt en me veel heeft bespaard. W...”
10 Hester uit Den Haag
Hester uit Den Haag
Klantenvertellen
Uzin Utz Nederland
author image
author image

"Als je hier je handen voor het stopcontact houdt, dan voel je de wind."

Karo uit Den Haag vertelt waarom zij is overgestapt naar Pure Energie.