Waar kunnen we je mee helpen?

Wij zijn energiemakers

vervolg berekening
Contact icon

Veel gestelde vragen

Vind het antwoord op jouw vraag gemakkelijk bij onze veelgestelde vragen.

Veelgestelde vragen
Contact icon

E-mail

Je krijgt binnen twee werkdagen een antwoord per e-mail.

Stel je vraag
Contact icon

Telefoon

De gemiddelde wachttijd aan de telefoon is slechts 35 seconden (08:30 - 17:00).

088 10 13 000
Contact icon

Messenger

Tijdens werktijden binnen één uur een reactie via social media.

Bericht maken

Meestgestelde vragen

Hoe stap ik over naar Pure Energie?
Overstappen is heel gemakkelijk want wij regelen alles voor je. Heb je nog een contract bij een andere leverancier? Geen probleem! Wij zeggen het contract bij je huidige leverancier op en zorgen ervoor dat je nooit zonder energie komt te zitten. Geef bij het aanvragen de juiste einddatum van je huidige contract door om te voorkomen dat je niet een onverwachte opzegboete krijgt. Wil je nu overstappen? Bereken je energiepakket en stap over.
Bereken je energiepakket
Wat is mijn klantnummer?
Jouw klantnummer staat op je welkomstbrief, jaarrekening of in e-mails die we je sturen. Het klantnummer heeft altijd zes cijfers, deze noemen we ook wel 'relatiekenmerk'. Kun je je klantnummer nergens vinden? Neem gerust contact met ons op.
Neem contact op
Hoe geef ik een verhuizing door?
Ga je verhuizen? Gefeliciteerd! Via Mijn Pure Energie kun je een verhuizing gemakkelijk zelf doorgeven. Lukt dat niet? Stuur dan een e-mail naar info@pure-energie.nl.
Mijn Pure Energie
Hoe geef ik mijn meterstanden door?
Je kan je meterstanden doorgeven in Mijn Pure Energie of via het meterstandenformulier op onze website. Wij sturen je een e-mail wanneer wij de meterstanden nodig hebben. In die e-mail staat precies hoe je jouw meterstanden kan doorgeven. Als je een slimme meter hebt lezen wij je meterstanden automatisch uit. In dat geval hoef je niet zelf je meterstanden door te geven.
Wat is het maandelijks energie rapport (VKO)
Met behulp van het Maandelijks Energierapport (voorheen verbruikskostenoverzicht of VKO) geven we inzicht in jouw energieverbruik. Daarmee helpen we jou energie te besparen. De allergroenste energie is immers de energie die je niet verbruikt. Elke klant met een slimme meter ontvangt automatisch maandelijks dit overzicht per e-mail.

Lees hier alles over het maandelijkse energierapport (VKO)

Zelf regelen

014L7549 bewerkt bewerkt

Sayenne

Medewerker Klantgeluk
Meterstanden
Je teruglevering
Verhuizing doorgeven

Je huidige adres:

Je nieuwe adres:

Bel me terug
Contact
014L7549 bewerkt bewerkt

Sayenne

Medewerker Klantgeluk

Is jouw stroom echt duurzaam?

Tim

Service waar je blij van wordt

Wij houden van contact, altijd en overal. Daarom kun je ons op heel veel manieren bereiken. Bijvoorbeeld per e-mail, telefoon of via social media. Het maakt niet uit hoe je contact opneemt, wij zijn er om je te helpen.

Tim

Medewerker Klantgeluk

Net een stapje extra en dat merk je

Klantgeluk

Onze helden van de afdeling klantgeluk staan voor je klaar om net dat stapje extra te zetten. We handelen vanuit een sterke financiële positie (Consumentenbond, 2019), hebben niet te maken met overnames van grote energiereuzen en zijn 100% onafhankelijk. Dat geeft vrijheid voor onze medewerkers. Niet voor niets hebben we dit jaar gemiddeld het hoogste beoordelingscijfer in Nederland: 9.

Meer informatie

Meld je aan word zelf ook een energiemaker

Als klant ben je onderdeel van een community van energiemakers. De energie die jij verbruikt, helpt ons om nieuwe wind- en zonne-energieprojecten te realiseren. Zo maken we Nederland samen duurzamer.
Klantenvertellen
“Dit is de 1e keer dat ik direct iemand van een aanbieder aan de lijn kreeg, zonder wachttijd. De gevraagde informatie werd mij snel en ...”
10 Theo uit Hoofddorp
Theo uit Hoofddorp
Windpark
PE Logo zonder Payoff 1080x1080 px RGB
Windpark Nieuw Prinsenland Steenbergen
Klantenvertellen
“Ik heb niets gemerkt van een overgang van Essent naar Pure Energie. Alles is naar tevredenheid geregeld.”
9 Cor uit Hengelo
Cor uit Hengelo
Klantenvertellen
Ze maken het heel gemakkelijk
Klantenvertellen
“Ik heb voor het eerst een energie abonnement afgesloten. De website is erg duidelijk en alles werd fijn voor mij geregeld. Toen ik nog ...”
9 Arjanne uit Eindhoven
Arjanne uit Eindhoven
Klantenvertellen
Datacenter Groningen
Klantenvertellen
“De aanvraag en afwikkeling van het contract was snel geregeld met medewerking van een behulpzame medewerker.”
8 Olaf uit Groningen
Olaf uit Groningen
Windpark
PE Logo zonder Payoff 1080x1080 px RGB
Windpark Maanderbroek Ede
Klantenvertellen
“Tot nu toe zijn zowel de overstap 2 jaar geleden als de jaarverlengingen probleemloos verlopen. Vlotte afwerking jaarafrekeningen, rede...”
9 Willine uit Amsterdam
Willine uit Amsterdam
Klantenvertellen
Netjes en snel geregeld.
Klantenvertellen
“Groen, transparant en vriendelijke mensen, ik word er blij van.”
9 Danielle uit Ede
Danielle uit Ede
Klantenvertellen
Siers Groep
Klantenvertellen
“Duidelijke website en aanmelding. Supersnelle afhandeling en ontvangstbrief.”
9 Marcel uit Dronten
Marcel uit Dronten
Windpark
PE Logo zonder Payoff 1080x1080 px RGB
Windpark de Griete Terneuzen
Klantenvertellen
“Ik heb voor Pure Energie gekozen omdat zij al jaren als een van de duurzaamste energieleveranciers uit de bus komen. Het overstappen gi...”
10 Lesley uit Arnhem
Lesley uit Arnhem
Zonnepanelen
Rien gaat voor zongemak
Klantenvertellen
“Het hele 'aansluit' proces verliep uitermate soepel en Pure Energie heeft een goede en vriendelijke klantenservice, dus voor mij is de ...”
9 Diederik uit Vlaardingen
Diederik uit Vlaardingen
Klantenvertellen
Uzin Utz Nederland
Klantenvertellen
“Je wordt efficient en snel geholpen en het personeel is duidelijk op de hoogte van alle zaken.”
10 Arnold uit Meppel
Arnold uit Meppel
Windpark
PE Logo zonder Payoff 1080x1080 px RGB
Windpark Suurhoffbrug Rotterdam
Klantenvertellen
Meilink Nederland
Windpark
PE Logo zonder Payoff 1080x1080 px RGB
Windpark Flevoland
author image
author image

"Als je hier je handen voor het stopcontact houdt, dan voel je de wind."

Karo uit Den Haag vertelt waarom zij is overgestapt naar Pure Energie.