
Mijn Pure Energie voor bedrijven
Mijn Pure Energie voor bedrijven

Altijd en overal je energieverbruik inzien
Via Mijn Pure Energie kun je per maand, per week en zelfs per dag zien hoeveel energie je verbruikt. Hierin wordt onderscheid gemaakt tussen je gas- en stroomverbruik. Heb je zonnepanelen op het dak? Dan kun je naast je verbruik ook inzien hoeveel energie je teruglevert aan het elektriciteitsnet. Zo heb jij altijd inzicht in je energieverbruik.

Toestemming geven
Heb je een slimme meter? Zorg er dan voor dat je ons toestemming geeft om je slimme meter uit te lezen. Je geeft ons dan toestemming om jouw slimme meterstanden vier keer per uur uit te lezen. Je gebruiksgegevens worden dan weergegeven in het verbruiksoverzicht. Zo kun je zien wat je per maand, per week, per dag en zelfs per uur verbruikt
Veelgestelde vragen over Mijn Pure Energie voor bedrijven
Op de startdatum van jouw zakelijke energiecontract sturen we een activatielink per e-mail. Vanaf die datum heb je toegang tot Mijn Pure Energie Zakelijk.
Heb je een conventionele meter? Dan kunnen we deze niet op afstand uitlezen. We kunnen jouw verbruik alleen bepalen als je de meterstanden doorgeeft. Je doorgegeven meterstanden zijn eenvoudig terug te vinden in Mijn Pure Energie Zakelijk.
Heb je een slimme meter? Dan kunnen we deze op afstand uitlezen en wordt jouw verbruiksoverzicht gevuld met de meest actuele gegevens. Hiervoor moet je ons wel toestemming geven. Omdat we de meterstanden soms wat later ontvangen, kan het zijn dat de laatste uren of dagen nog niet zichtbaar zijn. Deze worden zo snel mogelijk bijgewerkt.
Als je een slimme meter hebt, kun je jouw verbruik per uur bekijken. Hiervoor moet je Pure Energie machtigen om jouw meter elk uur uit te lezen. Je kunt deze machtiging eenvoudig geven via Mijn Pure Energie Zakelijk. Ga naar het Verbruiksoverzicht en selecteer 'Dag'. Er verschijnt een blauwe balk bovenin het scherm waarin je ons kunt machtigen.
Soms kan het gebeuren dat bepaalde gegevens niet laden. Je kunt dan eenvoudig uitloggen en opnieuw inloggen met jouw klantnummer en wachtwoord. Als de gegevens daarna nog steeds niet zichtbaar zijn, neem dan contact op met een van onze adviseurs.
Via de desktop versie van het klantportaal vind je links onderin een icoontje met een pijltje om uit te loggen:
De vernieuwde Mijn Pure Energie is ook beschikbaar voor grootverbruikers. Inloggen kan eenvoudig met je klantnummer en bijbehorende wachtwoord.
Kun je niet inloggen? De makkelijkste manier om dit op te lossen is door je wachtwoord opnieuw aan te vragen. Klik op het inlogscherm op 'Ik kan niet inloggen' en volg de stappen. Als inloggen daarna nog steeds niet lukt, neem dan contact op met een van onze energieadviseurs via 088 10 13 000 of via zakelijk@pure-energie.nl.
Bij Pure Energie kun je zelf kiezen uit welke energiebron jouw stroom komt. Zo weet je altijd precies waar jouw groene stroom vandaan komt. Via 'gegevens wijzigen' in Mijn Pure Energie Zakelijk, kun je jouw eigen energiebron kiezen.
Op dit moment hebben we geen app voor zakelijke klanten om het verbruik te bekijken. Bedrijven kunnen hun energieverbruik inzien via ons klantportaal 'Mijn Pure Energie Zakelijk'. In ons klantportaal vind je alle informatie over jouw zakelijke energiecontract, zoals jouw gegevens, meterstanden, verbruiksoverzichten, facturen en jouw termijnbedrag. Naast het inzien van gegevens, kun je ook eenvoudig wijzigingen doorvoeren.
Het bouwportaal is een online omgeving waarin projectleiders van bedrijven met meerdere aansluitingen of vestigingen eenvoudig overzicht kunnen bewaren in hun energieverbruik en contracten. In het portaal kun je eenvoudig locaties aan- en afmelden van het energienet, het energieverbruik inzien en alle contracten beheren. Vraag nu een demo aan.