Headerfoto stel je vraag

Klantenservice voor bedrijven

Waar kunnen we mee helpen?

Neem contact op met onze energie adviseurs


Wij houden van contact, altijd en overal. Daarom kun je ons op heel veel manieren bereiken. Bijvoorbeeld per e-mail, telefoon of via sociale media. Wij staan voor je klaar om net dat stapje extra te zetten. 

We staan voor je klaar

Onze contact mogelijkheden

Kolommen Zakelijke Klantenservice Pure Energie Klantenservice

Klantenservice

De wachttijd aan de telefoon bedraagt ongeveer 30 seconden (8.30 tot 17.00 uur)

088 10 13 000
Kolommen Zakelijke Klantenservice Pure Energie Mail

E-mail

Je ontvangt binnen drie werkdagen een antwoord per e-mail.

zakelijk@pure-energie.nl
Kolommen Zakelijke Klantenservice Pure Energie Whatsapp

WhatsApp

Van maandag tot en met vrijdag bereikbaar voor zakelijke klanten van 8.30 tot 17.00 uur.

Stuur bericht
Kolommen Zakelijke Klantenservice Pure Energie FAQ

Veelgestelde vragen

Bekijk alle veelgestelde vragen of stel je vraag aan onze klantenservice.

Bekijk FAQ
CTA Klantenservice Zakelijk MPE Pure Energie

Inzicht in je verbruik met Mijn Pure Energie

Voor bedrijven

Onze zakelijke klanten kunnen eenvoudig alle informatie over het energiecontract vinden via Mijn Pure Energie voor bedrijven. Pas snel je termijnbedrag aan of verleng je energiecontract met één druk op de knop, overal waar je bent. Je krijgt vanzelf een melding als er nieuws is over je energiecontract.

Inloggen
CTA Klantenservice

Hulp bij zakelijke betaalproblemen

Bekijk de mogelijkheden

Lukt het jou niet om je zakelijke energierekening te betalen? Wij staan voor je klaar, ook als het even financieel tegenzit. We kunnen je bijvoorbeeld helpen bij het treffen van een betalingsregeling. Je kunt ook gratis en persoonlijk advies aanvragen. Bekijk de pagina voor alle mogelijkheden.

Lees meer

Veelgestelde vragen

Bekijk alle veelgestelde vragen
Hoe word ik zakelijke klant bij Pure Energie?

Klant worden is heel eenvoudig. Verbruik je minder dan 50.000 kWh en 20.000m3 gas? Dan kun je via onze website een tarief berekenen en je aanmelden. Kies een energiepakket en je weet direct wat jouw nieuwe termijnbedrag wordt. Het enige wat je hoeft te doen is aanmelden. Daarna gaat de wettelijke bedenktijd van 14 dagen in (afkoelperiode). Heb je nog een contract bij een andere leverancier? Geen probleem! Wij zeggen het contract bij je huidige leverancier op en zorgen ervoor dat je nooit zonder energie komt te zitten. Geef bij het aanvragen de juiste einddatum van je huidige contract door om te voorkomen dat je niet een onverwachte opzegboete krijgt. Verbruikt jouw bedrijf meer of wil je toch liever een offerte ontvangen? Vraag dan een adviesgesprek aan via onze website.


Word klant bij Pure Energie
Kan ik me ook aanmelden wanneer ik stadsverwarming heb?

Ja hoor, geen probleem. Als jouw bedrijfspand stadsverwarming heeft kies je vanzelfsprekend alleen voor elektriciteit.


Bereken jouw energiepakket en meld je aan. Wij regelen de rest.
Kan ik me ook aanmelden voor alleen stroom of alleen gas?

Dat kan! Je kunt eenvoudig je energietarief berekenen met onze rekentool. Bij stap 2 kun je een energiepakket kiezen, namelijk stroom, gas of beide. Wij maken dan een berekening op basis van je keuze en verdere gegevens.


Bereken jouw energiepakket en meld je aan. Wij regelen de rest.
Wat is de terugleverbijdrage voor zonnepanelen?

In Nederland wekken we steeds meer groene stroom op met windmolens en zonneparken. Dat is goed nieuws als we kijken naar de energietransitie. Huishoudens en bedrijven met zonnepanelen wekken op zonnige dagen vaak meer stroom op dan er verbruikt wordt, waardoor er veel groene stroom wordt teruggeleverd aan het net. Het terugleveren van deze stroom brengt uitdagingen met zich mee. Om er voor te zorgen dat alle klanten kunnen blijven profiteren van voordelige groene stroom, betalen huishoudens en zakelijek kleinverbruikers met zonnepanelen een terugleverbijdrage voor het terugleveren van stroom. Dit is een transparante oplossing om de rekening voor het terugleveren van stroom aan het energienet eerlijk te verdelen.

 



De terugleverbijdrage is een bijdrage die klanten met zonnepanelen betalen voor het terugleveren van stroom aan het energienet. Hoeveel je bijdraagt, is afhankelijk van het aantal kWh dat je jaarlijks aan het net teruglevert.


Lees hier alles over de terugleverbijdrage voor zonnepanelen
Hoe bepaalt Pure Energie de ingangsdatum van mijn contract?

De ingangsdatum van je contract verschilt per situatie. Bij het aanvragen van een contract geef je aan of het om een nieuw contract gaat of om een overstap. Als je je wilt aanmelden voor een nieuw contract mag je zelf de ingangsdatum bepalen, waarbij we wel rekening moeten houden met de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Bij een overstap van energieleverancier geef je aan Pure Energie de einddatum door van je huidige contract. Standaard houden wij rekening met een opzegtermijn van 30 dagen en de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Op basis van de datum die jij doorgeeft, bepalen we de eerst mogelijke ingangsdatum van je contract. Na je aanmelding ontvang je van ons een welkomstbrief met daarin de definitieve ingangsdatum.


Ik bouw een nieuw bedrijfspand. Kan ik klant worden als ik de opleverdatum van mijn nieuwe bedrijfspand nog niet weet?

Het is niet verstandig om je nieuwe pand al aan te melden wanneer je nog niet zeker weet wanneer het energiecontract in moet gaan. Je loopt dan het risico dat het contract te vroeg of te laat in gaat. Wij adviseren om te wachten met de aanmelding totdat je zeker weet wanneer het pand wordt opgeleverd. Heb je bouwstroom nodig voor de bouw van jouw bedrijfspand, neem dan contact op met een van onze energieadviseurs.


Ik heb bouwstroom nodig
Hoe ver van tevoren moet ik mij aanmelden bij een verhuizing?

Ga je verhuizen? Gefeliciteerd! We adviseren je om het nieuwe pand drie weken voor ontvangst van de sleutel aan te melden. Als je je aanmeldt als zakelijke klant bij Pure Energie, dan heb je recht op 14 dagen bedenktijd. Tijdens deze periode mogen wij nog niets doen om je verhuizing definitief te maken. Pas wanneer de wettelijke bedenktijd verstreken is, kunnen wij je verhuizing in behandeling nemen.


Bereken jouw energiepakket en meld je aan. Wij regelen de rest.
Ik wil graag energieadvies, wat moet ik doen?

Onze energieadviseur staan klanten graag bij tijdens het maken van de juiste keuzes. Neem contact op en dan kijken we samen naar de mogelijkheden.


Vraag een vrijblijvend adviesgesprek aan
Wat is het verschil tussen grootverbruik en kleinverbruik?

Een grootverbruik aansluiting is een krachtige aansluiting met hogere verbruiksmogelijkheden. Grootverbruik aansluitingen zijn elektriciteitsaansluitingen van meer dan 3 x 80 ampère en gasaansluitingen van meer dan 40m³ per uur. Als grootverbruiker sluit je een overeenkomst met de netbeheerder, een energieleverancier en een meetbedrijf. Het klinkt ingewikkeld, maar onze energieadviseurs helpen je hier graag bij. Een kleinverbruik aansluiting is een aansluiting die je doorgaans ziet bij woonhuizen en andere kleinverbruikers en is een minder krachtige aansluiting dan een grootverbruik aansluiting. Kleinverbruik aansluitingen zijn elektriciteitsaansluitingen van minder dan 3 x 80 Ampère en gasaansluitingen met een capaciteit tot en met 40m³. Voor een kleinverbruik aansluiting sluit je alleen een overeenkomst met een energieleverancier. Dat kan eenvoudig via onze website.


Ben je grootverbruiker? Vraag dan een vrijblijvende offerte aan.

Zelf regelen

Thom

Thom van Es

Adviseur Duurzame Energie
Meterstanden
Je teruglevering
Verhuizing doorgeven

Je huidige adres:

Je nieuwe adres:

Bel me terug
Contact
Thom

Thom van Es

Adviseur Duurzame Energie
Thom

Vragen over zakelijke energie?

Wij houden van contact, altijd en overal. Daarom kun je ons op heel veel manieren bereiken. Bijvoorbeeld per e-mail, telefoon of via social media. Het maakt niet uit hoe je contact opneemt, wij zijn er om je te helpen.

Thom van Es

Adviseur Duurzame Energie