
Kijk. Een klantenservice waar je direct geholpen wordt.
Korte wachttijd, beste kwaliteit. Zo kan het ook.
Als je een vraag hebt, dan wil je snel en goed antwoord. Daar zorgen onze bevlogen collega’s voor. Zij nemen tijd voor jou en beloven je een korte wachttijd. Je bereikt ons op info@pure-energie.nl, 088-10 13 000 of via social media.
Klanten waarderen die snelheid en service met een 8.5 op Klantenvertellen.nl. En omdat het altijd beter kan, blijven we verbeteren. Innovatief en slim, om groene energie voor jou begrijpelijk en eerlijk te maken.
Zo bereik je ons
We zijn op maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 8.00 tot 17.00 uur. Bekijk hier hoe je ons kunt bereiken.
Telefoon
Onze wachttijd is gemiddeld minder dan 1 minuut: 088 10 13 000
Binnen 3 werkdagen reageren we op jouw e-mail
Sociale media
We beantwoorden je berichtje binnen 1 uur
Op WhatsApp reageren we binnen 1 uur
Meterstanden
Verhuizing doorgeven
Bel me terug
Contact
Veelgestelde vragen
Bekijk alle veelgestelde vragenHeb je hulp nodig bij het kiezen van een zakelijk energiecontract? Wil je verduurzamen en je energielabel verbeter? Of wil je meer informatie over de energiebesparingsplicht of de CSDR-richtlijn? Met al meer dan 25 jaar ervaring in duurzame energie hebben we alle kennis in huis om jou als ondernemer te ontzorgen en te helpen bij het verduurzamen van jouw onderneming. Vraag nu een vrijblijvend adviesgesprek aan. We helpen je graag verduurzamen.
Je kunt je zeker aanmelden voor alleen stroom of alleen gas. Bereken eenvoudig je energietarief met onze rekentool. Bij stap 2 kies je een energiepakket: stroom, gas of beide. Wij maken dan een berekening op basis van je keuze en gegevens. Bereken je termijnbedrag of plan een gratis adviesgesprek.
Als zakelijke klant kun je sinds 2024 ook kiezen voor een zakelijk dynamisch energiecontract. Bij een dynamisch contract wordt je verbruik (en teruglevering) elk uur afgerekend tegen de dan geldende marktprijzen plus een gecontracteerde opslag. De uurprijzen worden de dag van tevoren voor 16:00 uur gepubliceerd in ons online klantportaal. Je kunt je energieverbruik flexibel afstemmen op de geldende prijzen.
Je kunt kiezen voor een vast, dynamisch of variabel zakelijk energiecontract. Met een variabel contract heb je de flexibiliteit om je contract kosteloos op te zeggen na een opzegtermijn van 30 dagen. Onze variabele tarieven wijzigen periodiek, minimaal halfjaarlijks op 1 januari en 1 juli, op basis van de dan geldende marktprijzen. Bereken nu je termijnbedrag voor een variabel energiecontract.
Wil je een adres of aansluiting toevoegen aan je account bij Pure Energie? Geef dit dan per mail door aan zakelijk@pure-energie.nl. Onze adviseurs nemen dan contact met je op.
Klant worden is heel eenvoudig. Verbruik je minder dan 50.000 kWh en 20.000 m³ gas? Dan ben je een kleinverbruiker. Bereken dan je tarief en meld je aan via onze website. Kies een energiepakket en bereken gemakkelijk je termijnbedrag. Het enige wat je hoeft te doen is aanmelden. Daarna heb je 14 dagen bedenktijd (afkoelperiode). Verbruikt jouw bedrijf meer? Dan ben je een grootverbruiker. Vraag dan een adviesgesprek aan via onze website.
Wanneer je jouw bedrijf aanmeldt bij Pure Energie, dan krijg je van ons 14 dagen bedenktijd. In deze periode kun je het energiecontract nog kosteloos en zonder opgave van redenen annuleren. Wanneer deze periode is verstreken, wordt het eventuele contract met de huidige leverancier door ons opgezegd. Hier hoef je zelf niets voor te doen. Stap je over van energieleverancier, dan gaat na de opzegging bij jouw huidige energieleverancier de opzegtermijn in. Hiervoor hanteren de meeste energieleveranciers 30 dagen. Bij elkaar opgeteld duurt het dus zo'n 6 weken voordat het contract in gaat. Loopt het oude contract eerder af? Geen probleem. Het contract bij de oude leverancier zal dan tijdelijk verlengd worden met een variabel contract, tot het nieuwe contract bij Pure Energie in gaat. Zo kom je dus nooit zonder energie te zitten.
In Nederland wekken we steeds meer groene stroom op met windmolens en zonneparken. Dat is goed nieuws als we kijken naar de energietransitie. Huishoudens en bedrijven met zonnepanelen wekken op zonnige dagen vaak meer stroom op dan er verbruikt wordt, waardoor er veel groene stroom wordt teruggeleverd aan het net. Het terugleveren van deze stroom brengt uitdagingen met zich mee. Om er voor te zorgen dat alle klanten kunnen blijven profiteren van voordelige groene stroom, betalen huishoudens en zakelijek kleinverbruikers met zonnepanelen een terugleverbijdrage voor het terugleveren van stroom. Dit is een transparante oplossing om de rekening voor het terugleveren van stroom aan het energienet eerlijk te verdelen.
De terugleverbijdrage is een bijdrage die klanten met zonnepanelen betalen voor het terugleveren van stroom aan het energienet. Hoeveel je bijdraagt, is afhankelijk van het aantal kWh dat je jaarlijks aan het net teruglevert.
Een grootverbruik aansluiting is een krachtige aansluiting met hogere verbruiksmogelijkheden. Dit zijn elektriciteitsaansluitingen van meer dan 3 x 80 ampère en gasaansluitingen van meer dan 40 m³ per uur. Als grootverbruiker sluit je een overeenkomst met de netbeheerder, een energieleverancier en een meetbedrijf. Het klinkt ingewikkeld, maar onze energieadviseurs helpen je graag. Vraag nu een vrijblijvende offerte aan voor grootverbruikers.
Een kleinverbruik aansluiting zie je meestal bij woonhuizen en andere kleinverbruikers en is minder krachtig dan een grootverbruik aansluiting. Dit zijn elektriciteitsaansluitingen van minder dan 3 x 80 ampère en gasaansluitingen tot en met 40 m³. Voor een kleinverbruik aansluiting sluit je alleen een overeenkomst met een energieleverancier. Dat kan eenvoudig via onze website. Bereken nu je termijnbedrag.
Wanneer je je aanmeldt bij Pure Energie, vragen wij op basis van je postcode en huisnummer je EAN-code(s) op in het centraal aansluitingenregister. Soms staan er meerdere EAN-codes op je adres geregistreerd of zijn ze niet vindbaar. In dat geval vragen wij je per mail om je EAN-code(s) door te geven. Een EAN-code is een uniek registratienummer voor je aansluiting en begint met ‘8716…’. Je vindt je EAN-code(s) op de afrekeningen van je huidige leverancier. Als deze niet beschikbaar zijn, kun je je EAN-code(s) opvragen bij je plaatselijke netbeheerder.

Grip op je energieverbruik
Onze zakelijke klanten kunnen eenvoudig alle informatie over het energiecontract vinden via Mijn Pure Energie voor bedrijven. Pas snel je termijnbedrag aan of verleng je energiecontract met één druk op de knop, overal waar je bent.

Hulp bij zakelijke betaalproblemen
Lukt het jou niet om je zakelijke energierekening te betalen? Wij staan voor je klaar, ook als het even financieel tegenzit. We kunnen je bijvoorbeeld helpen bij het treffen van een betalingsregeling.