Overlijdenspagina Header Pure Energie

Overlijden

Energiecontract opzeggen of wijzigen bij overlijden

Bij het overlijden van een dierbare moet er veel geregeld worden. Dan is het energiecontract niet het eerste waar je aan denkt. Logisch. En daarom zijn wij er om je te helpen. We brengen nooit een opzegvergoeding in rekening wanneer een energiecontract wordt opgezegd door overlijden. 

Energiecontract bij overlijden

Bij een overlijden zijn verschillende situaties denkbaar voor het vervolg (of de beëindiging) van het energiecontract. Je kunt 3 dingen doen met het energiecontract:

Energiecontract opzeggen na overlijden

Een energiecontract opzeggen na overlijden kun je doen door een e-mail te sturen naar info@pure-energie.nl. Vermeld duidelijk in de e-mail om welke klant het gaat en de gewenste opzegdatum. We vragen je dan om een overlijdensakte toe te sturen. Daarna regelen wij de rest. We brengen nooit een opzegvergoeding in rekening wanneer het contract moet worden opgezegd door overlijden. Wel wordt er een afrekening opgemaakt. Daarop kun je aflezen of je geld terugkrijgt, of dat je nog moet bijbetalen op basis van de verbruikte energie. 

Geef indien gewenst ook andere wijzigingen voor verdere correspondentie aan. Bijvoorbeeld een ander e-mailadres. 

Energiecontract overnemen na overlijden

Het is mogelijk om een energiecontract over te nemen na overlijden. Bijvoorbeeld omdat de partner van de overledene of een andere erfgenaam het energiecontract overneemt. Deze wijziging kun je doorgeven door een e-mail te sturen met daarin de overlijdensakte en de naam met geboortedatum van de nieuwe contractant. Deze e-mail kun je sturen naar info@pure-energie.nl. We helpen je dan verder. 

Het huis wordt verkocht of verhuurd

Het is mogelijk om het energiecontract tijdelijk om te zetten naar een leegstandscontract. Stuur hiervoor een e-mail met daarin de overlijdensakte en nieuwe contactgegevens naar info@pure-energie.nl. Je kunt dan op een later moment alsnog de definitieve opzegdatum aan ons doorgeven. 

Zo bereik je ons

We zijn op maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 8.00 tot 20.00 uur. Bekijk hier hoe je ons kunt bereiken.

Telefoon

Onze wachttijd is gemiddeld minder dan 1 minuut: 088 10 13 000

E-mail

Binnen 5 werkdagen reageren we op jouw e-mail

Sociale media

We beantwoorden je berichtje binnen 1 uur

WhatsApp

Op WhatsApp reageren we binnen 1 uur

CTA hoe worden energieprijzen bepaald

Kom je er niet uit?

We zijn er om je te helpen. Neem op werkdagen gerust telefonisch contact met ons op via 088 - 10 13 000. We zijn bereikbaar tussen 8.00 uur en 20.00 uur. 

Overige vragen

De woning staat tijdelijk leeg, kan er een ander termijnbedrag worden afgesproken?

We kunnen uiteraard een leegstandstarief met de klant afspreken. Dit kan bedrag kan per situatie verschillen , aangezien de zwaarte aansluiting kan invloed hebben. Klanten kunnen hier het beste contact voor opnemen, per mail of telefoon (telefonisch is de kans groot dat het intern naar SFO doorgezet zal worden.)

Als de woning leeg staat, verbruik je ook minder energie. In overleg is het mogelijk om een leegstandstarief te bespreken. Dit bedrag kan per situatie verschillen. Je kunt hiervoor het beste even rechtstreeks contact opnemen met onze klantenservice. Dat kan via 088 - 10 13 000 of info@pure-energie.nl.

 

Naar de klantenservice
Naar wie kan de tenaamstelling gewijzigd worden?

De tenaamstelling kan gewijzigd worden naar een andere naam binnen het gezin, bijvoorbeeld partner of kinderen. 

Waar kan ik het klantnummer vinden?

Je kunt het klantnummer terugvinden via onze app, Mijn Pure Energie, in correspondentie e-mails of op een factuur.

Wat als er nog een factuur open staat?

Bij het opzeggen van een energiecontract in verband met overlijden, brengen we nooit een opzegvergoeding in rekening. Wel wordt er een eindafrekening opgemaakt. Het kan zijn dat er sprake is van bijbetaling of dat je zelfs geld terugkrijgt. In het geval van bijbetalen, kan er een regeling worden getroffen. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice