
Spoedaanvraag energie
Spoedaanvraag energie: zo werkt het
Wil jij een energiecontract afsluiten met spoed? Meld je dan eerst aan via onze website en selecteer de eerst mogelijke datum als startdatum van je energiecontract. Heb je nog eerder energie nodig? Neem dan contact op met onze klantenservice. Bij een spoedaanvraag gaat je contract binnen de wettelijke bedenktijd in,
maar je behoudt je recht om van deze 14 dagen bedenktijd gebruik te maken. Als je tijdens de bedenktijd alsnog je aanmelding wilt annuleren, dan brengt je energieleverancier de verbruikte energie nog wel in rekening.

Is een spoedaanmelding nodig?
Een spoedaanmelding is in de meeste gevallen niet nodig, daarom bieden we dit bij Pure Energie niet standaard aan. Sommige situaties zijn hierop een uitzondering. Wil je weten of het voor jouw situatie nodig is om een spoedaanmelding te doen? Neem dan contract op.
Veel gestelde vragen over spoedaanvraag energie
Bij nieuwe aanmeldingen voeren we altijd een kredietwaardigheidscheck uit. Als deze negatief is vragen we een waarborgsom die je moet betalen voordat we energie kunnen leveren. Betaal je netjes de energiefactuur tijdens je nieuwe contract? Dan krijg je de volledige waarborgsom uiteraard weer terug.
Als je een nieuw energiecontract afsluit, ontvang je binnen enkele dagen de aanvraag een contractbevestiging van de nieuwe energieleverancier. Hierin staat de ingangsdatum van het energiecontract. Vanaf het moment dat je de bevestiging hebt ontvangen, heb je 14 dagen bedenktijd.
Neem contact op met je netbeheerder. Die vertelt je precies wat je moet doen om weer aangesloten te worden. Daarna sluit je zo snel mogelijk een energiecontract af. Wij helpen je graag met de spoedaanvraag.

Heb je hulp nodig?
Voor vragen over een spoedaanmelding voor zowel consumenten als bedrijven kun je terecht bij team Klantgeluk. We kijken direct met je mee naar de mogelijkheden.Sayenne Munnink
Teammanager Klantgeluk