Energiecontract verlengen
Je energiecontract verlengen bij Pure EnergieVerlengen bij Pure Energie
Verlengen bij Pure Energie
Alles over het verlengen van je energiecontract
Loopt jouw energiecontract bij Pure Energie binnenkort af? Dan ontvang je van ons tijdig een persoonlijk aanbod voor het verlengen van je energiecontract. Je hoeft niet bang te zijn dat je zonder energie komt te zitten. Als je niets doet, wordt je energiecontract automatisch omgezet naar een nieuw variabel energiecontract. Zo blijf jij gebruik maken van onze groene stroom en/of CO2-gecompenseerd gas. Op deze pagina lees je alles over het verlengen van je energiecontract.
Wanneer kan ik mijn energiecontract verlengen?
Je ontvangt van ons 3 maanden voor de einddatum van je vaste energiecontract een persoonlijk verlengingsaanbod. Dit aanbod kun je altijd en overal bekijken via Mijn Pure Energie. We sturen je een e-mail zodra er een aanbod voor je klaar staat. Zo ben je altijd op tijd voor het verlengen van jouw energiecontract. Het aanbod kan dagelijks wijzigen, dus wacht niet te lang met het verlengen van je energiecontract.
InloggenWaarom onze klanten blijven kiezen voor Pure Energie
100% groene stroom
De Consumentenbond beoordeelt ons al negen jaar op rij met een 10 voor duurzaamheid. Echte groene stroom uit Nederland dus
Grip op je verbruik
Via Mijn Pure Energie of de Pure Energie App kun je heel gemakkelijk je energieverbruik inzien. Altijd en overal grip op je verbruik
Gelukkige klanten
Korte wachttijden en persoonlijk contact vinden wij belangrijk. Trots dat onze klanten ons beoordelen met een 8.6 op Klantenvertellen.nl
Wind- en zonneparken
Met onze windmolens en zonprojecten maken we genoeg stroom voor honderduizenden Nederlandse huishoudens
Je energiecontract verlengen
Het verlengen van je energiecontract is zo geregeld. We leggen het aan je uit.
1. Persoonlijk verlengingsaanbod
We zetten 3 maanden voor het einde van je huidige energiecontract een persoonlijk verlengingsaanbod voor je klaar in Mijn Pure Energie. Deze kun je altijd en overal bekijken en accepteren.
Inloggen2. Kies je contract
We hebben alle gegevens alvast voor je ingevuld, dus het enige wat je hoeft te doen is je gegevens controleren en je energiecontract verlengen. Zodra jij jouw aanbod hebt geaccepteerd, ontvang jij je nieuwe energiecontract per e-mail.
3. Je nieuwe termijnbedrag
We berekenen een nieuw termijnbedrag voor je dat past bij je nieuwe energietarieven en historische verbruik. Dit nieuwe termijnbedrag gaat in nadat je de jaarafrekening hebt ontvangen. Deze hoef je niet zelf aan te passen, dat doen wij voor je.
4. Je nieuwe energiecontract!
Verder hoef je niets te doen, want wij regelen de rest. Zo kom je nooit zonder energie te zitten!
5. Je ontvangt een jaarafrekening
Na het ingaan van je nieuwe contract ontvang je binnen 6 weken een jaarafrekening over afgelopen contractjaar. Tot die tijd is je termijnbedrag advies via onze app en Mijn Pure Energie tijdelijk niet beschikbaar.
Je nieuwe energiecontract in 2025
Per 1 januari 2025 gaat er het een en ander veranderen op jouw energierekening. Hoeveel je precies gaat betalen voor stroom en gas in 2025 verschilt per situatie. Dit is afhankelijk van de startdatum van je energiecontract en het type energiecontract dat je hebt.
Meer informatieVragen van onze klanten over het verlengen van je energiecontract
Jouw persoonlijke aanbod is een tijdelijk aanbod. We houden het aanbod altijd zo scherp mogelijk, passend bij de ontwikkelingen op de energiemarkt. De tarieven bewegen mee met de energiemarkt en wij passen ons energieaanbod daar op aan. Het kan dus voorkomen dat jouw termijnbedrag in jouw persoonlijke aanbod op een later moment hoger of lager uitvalt. Bijvoorbeeld doordat de tarieven zijn gewijzigd.
Naar persoonlijk aanbod
Op dit moment kun je bij Pure Energie een vast energiecontract afsluiten voor 1 jaar. Het is nog niet mogelijk om een meerjarig energiecontract af te sluiten. We houden de ontwikkelingen en de mogelijkheden op de energiemarkt nauwlettend in de gaten.
Het kan voorkomen dat bij de startdatum van je nieuwe energiecontract blijkt dat je energieverbruik hoger of lager is dan het energieverbruik waarmee in het verlengingsaanbod je termijnbedrag is berekend. Je verbruiksgegevens worden elke maand bijgewerkt, dus er bestaat een kans dat deze anders zijn in de maand waarin je nieuwe energiecontract afloopt, ten opzichte van de maand waarin jij jouw verlengingsaanbod bekijkt en accepteert. Hierdoor kan het voorkomen dat je termijnbedrag iets afwijkt van het termijnbedrag in het verlengingsaanbod. Log na de startdatum van je energiecontract in op Mijn Pure Energie of onze app om te controleren of je termijnbedrag nog past bij je verbruik en nieuwe energietarieven. Je kunt je termijnbedrag indien nodig eenvoudig zelf aanpassen.
Goed bezig! Vergeet na de installatie niet je zonnepanelen aan te melden. Met zonnepanelen op je dak is de kans groot dat jij groene stroom teruglevert aan het net. Voor de stroom die jij teruglevert betaal je een terugleverbijdrage. De hoogte van de terugleverbijdrage is afhankelijk van hoeveel kWh jij jaarlijks teruglevert. Bovendien bestaat er een kans dat jouw termijnbedrag na het installeren van de zonnepanelen nier meer past bij je energietarieven, teruglevering en verbruik. Daarom is het slim om na de installatie van je nieuwe zonnepanelen je termijnbedrag te controleren via Mijn Pure Energie.
Meer over de terugleverbijdrage
Wat goed dat je gasloos bent gaan wonen! Je hoeft dan geen nieuw energiecontract voor gas af te sluiten. Laat ons dit dan even weten door een e-mail te sturen naar info@pure-energie.nl. We passen dan je persoonlijke aanbod voor je aan. Vergeet niet bij je netbeheerder een verwijderverzoek in te dienen voor je gasaansluiting. De netbeheerder geeft de eindstanden en het verwijderen door aan de energieleverancier. Zelf hoef je verder niets te doen.
Naar klantenservice
Zodra je nieuwe energiecontract ingaat berekenen we een nieuw termijnbedrag op basis van je actuele verbruik en je nieuwe energietarieven. Zo betaal je precies het termijnbedrag dat past bij jouw verbruik. Je kunt het verbruik in het verlengingsaanbod zelf aanpassen om te zien wat dat betekent voor het termijnbedrag. Als er iets in je situatie is veranderd waardoor je verbruik is veranderd, zoals de aanschaf van zonnepanelen of het verwijderen van je gasafsluiting, dan kunnen onze collega’s je hierover het beste informeren.
Naar de klantenservice
Het kan voorkomen dat je al bent overgestapt en dat dit kruist met ons verlengingsaanbod. Maak je niet druk, jouw nieuwe energieleverancier geeft jouw overstap automatisch aan ons door. We vinden het natuurlijk jammer dat je gaat. Je kunt tot het einde van je huidige energie contract altijd nog ingaan op jouw persoonlijke aanbod.
Naar persoonlijk aanbod
Je hoeft niet bang te zijn dat je zonder energie komt te zitten. Als je niets doet, wordt je energiecontract automatisch omgezet naar een nieuw variabel energiecontract. Zo blijf jij gebruik maken van onze groene stroom en/of CO2-gecompenseerd gas.
Verleng mijn contract
3 maand van tevoren ontvang je van ons een verlengingsvoorstel. Je betaalt dan geen opzegvergoeding. Wil je jouw contract nog eerder verlengen? Dan kan het zijn dat je wel een opzegvergoeding moet betalen. Ook als je overstapt naar een andere energieleverancier kan het zijn dat je een opzegvergoeding moet betalen. Op de volgende pagina vertellen we je er alles over.
Meer over de opzegvergoeding
Kunnen we je verder helpen?
Heb je nog vragen over het verlengen van je energiecontract of ons verlengingsaanbod? Neem dan contact met ons op. We helpen je graag.Sayenne
Teamleider Klantgeluk