Header energiecontract verlengen bij pure energie

Energiecontract verlengen bij Pure Energie

Alles over het verlengen van je energiecontract

Loopt je energiecontract binnenkort af? Dan ontvang je van ons een persoonlijk aanbod voor het verlengen van je energiecontract. Je kunt je energiecontract eenvoudig verlengen via Mijn Pure Energie of onze app. Daar staat een verlengingsaanbod voor je klaar.

 

Bekijk persoonlijke aanbod

CTA wanneer energiecontract verlengen pure energie v2

Wanneer energiecontract verlengen?

We sturen je een e-mail zodra er een verlengingsaanbod voor je klaarstaat. Dit doen we 3 maanden voordat je contract afloopt. Zo ben je altijd op tijd! Dit aanbod kan dagelijks wijzigen en is terug te vinden via Mijn Pure Energie en onze app.

Waarom onze klanten blijven kiezen voor Pure Energie

Beste energieleverancier

De gouden award van Gaslicht.com laat zien dat we vol inzetten op duurzaamheid én klantenservice

Echt groene stroom

Windmolens en zonneparken bouwen we sinds 1995. Daar komt jouw groene stroom vandaan!

Korte wachttijd

En persoonlijke aandacht. Onze klanten waarderen dat met een 8.5 op Klantenvertellen.nl

Grip op je verbruik

In de Mijn Pure Energie (web)app houd jij je energieverbruik in de hand (of in je broekzak)

Je energiecontract verlengen

Het verlengen van je energiecontract is zo geregeld. We leggen het aan je uit.

1
CTA stappenplan energiecontract verlengen stap 1

1. Persoonlijk verlengingsaanbod

We zetten 3 maanden voor het einde van je huidige energiecontract een persoonlijk verlengingsaanbod voor je klaar in Mijn Pure Energie. Deze kun je altijd en overal bekijken en accepteren.

Inloggen
2
CTA stappenplan energiecontract verlengen stap 2

2. Kies je contract

We hebben alle gegevens alvast voor je ingevuld, dus het enige wat je hoeft te doen is je gegevens controleren en je energiecontract verlengen. Zodra jij jouw aanbod hebt geaccepteerd, ontvang jij je nieuwe energiecontract per e-mail.

3
CTA stappenplan energiecontract verlengen stap 3

3. Je nieuwe termijnbedrag

We berekenen een nieuw termijnbedrag voor je dat past bij je nieuwe energietarieven en historische verbruik. Dit nieuwe termijnbedrag gaat in nadat je de jaarafrekening hebt ontvangen. Deze hoef je niet zelf aan te passen, dat doen wij voor je.

4
CTA stappenplan energiecontract verlengen stap 4

4. Je nieuwe energiecontract!

Verder hoef je niets te doen, want wij regelen de rest. Zo kom je nooit zonder energie te zitten!

5
CTA stappenplan energiecontract verlengen stap 5 v2

5. Je ontvangt een jaarafrekening

Na het ingaan van je nieuwe contract ontvang je binnen 6 weken een jaarafrekening over afgelopen contractjaar. Tot die tijd is je termijnbedrag advies via onze app en Mijn Pure Energie tijdelijk niet beschikbaar.

Welk energiecontract past bij mij?

Kun jij jouw energiecontract verlengen, maar twijfel je over welk energiecontract bij jou past? Daar helpen we je graag bij. Welk energiecontract het beste bij jou past, hangt af van je verbruik en wensen.

Vast Contract Pure Energie Kolom ministudio

Een nieuw vast energiecontract

We zetten 3 maanden voor de einddatum van je contract een persoonlijk verlengingsaanbod voor een nieuw vast energiecontract klaar in Mijn Pure Energie.

Bekijk aanbod
Variabel Contract Pure Energie Kolom ministudio

Een nieuw variabel energiecontract

Wil je liever een variabel contact? Dan hoef je nu niets te doen. Je energiecontract wordt op de einddatum automatisch omgezet naar een variabel contract.

Meer informatie
Dynamisch Contract Pure Energie Kolom ministudio

Een nieuw dynamisch energiecontract

Wil je een nieuw dynamisch energiecontract afsluiten? Dat kan. Kies bij het verlengen via Mijn Pure Energie voor een dynamisch energiecontract.

Meer informatie

Dit zeggen onze klanten

8.5/10 KlantenVertellen.nl
4179 mensen 92 % beveelt ons aan.
Klanten vertellen Klanten vertellen
Makkelijk en snelle aanmelding voor een goede prijs. aanrader!
Snelle en makkelijke aanmelding 9
Marnette Oosterwijk, ARNHEM 29 april 2025
Uitstekende klantenservice en enorm goed geholpen. Fijn om ook inzicht te hebben in de app
Erg blij mee 10
Anne, Deventer 10 februari 2025
Snel contact. Vriendelijk. Direct antwoord of als het uitgezocht moet worden dan zsm met bevestiging per email. Goeie prijs voor abonnement. Dringen niet aan. Denken mee.
Prima klantcontact. Snel geregeld, goede prijs 10
CR, Nieuw-Vennep 17 januari 2025
Sinds 1 januari een dynamisch contract bij pure energie.
Vanaf het punt van aanmelden, snelle reactie, duidelijke info wat ik kan verwachten en de vervolgstappen die in het traject genomen gaan worden.
Levering per 1 januari prima, app is duidelijk vrijwel altijd bereikbaar ( 1x onderhoud geweest) tarieven en verbruik zijn erg inzichtelijk per uur, dag, maand jaar wat ook geld voor de teruglevertarieven.
Eenmaal een vraag gesteld per mail aan de klantenservice ( heet daar klantvreugde) en direct dezelfde dag bericht.
Negatieve dingen? Ik kan het niet bedenken
Overzichtelijk, snel in reactie, duidelijke prijsopbouw 9
Fred, Hoogerheide 27 februari 2025
De app geeft realtime inzichten in de tarieven. De app zou qua gemak en uiterlijk nog kunnen verbeteren maar de leveringsbetrouwbaarheid tegen concurrerende tarieven met duurzaam opgewekte stroom is belangrijker.
Betrouwbaar en inzichtelijk 8
Marnix, Aalsmeer 7 januari 2025
Geen omslachtige vragen; lekker vlot door de aanmelding heen. Goed bereikbare klantenservice en soepel in het aanpassen van het contract.
Snelle intake en goede klantenservice 10
Marco, Koudekerke 8 februari 2025
goed bereikbaar, prima
prima geholpen 8
adriaan, jubbega 5 januari 2025
Goede service. Heel handig dat je via een app alles inzichtelijk hebt en ook bijvoorbeeld je maandbedrag kan aanpassen.
Erg tevreden 9
Brenda , Hengelo 15 maart 2025
Pure Energie geeft fantastische klantenservice. Telefoon snel opnemen. Vriendelijke mensen die de tijd voor je nemen. Persoonlijk en respectvol. Ze hebben me zo goed geholpen. Nooit voelde ik me onder druk gezet; ik kon altijd rustig de tijd nemen om over aanbod na te denken. De prijs is ook goed en en fijn om een bijdrage te leveren aan een beter milieu met groene stroom. Bedankt!
Fantastische klantenservice 10
Bernardine, Bilthoven 2 april 2025
Zie omschrijving. Blije klant!
Laagdrempelig bereikbaar en transparant 10
Sjoerd, Gemeente Venlo 7 maart 2025
CTA energiecontract afsluiten bij pure energie v2

Een nieuw energiecontract afsluiten

Ben jij nog geen klant, maar wil jij een nieuw energiecontract afsluiten? Dat kan. Wij zeggen je huidige energiecontract voor je op. Bereken je termijnbedrag, kies je contract en meld je aan. 

CTA je nieuwe energiecontract in 2025 pure energie

Je nieuwe energiecontract in 2025

Per 1 januari 2025 is er het een en ander veranderd op jouw energierekening. Hoeveel je precies gaat betalen voor stroom en gas in 2025 verschilt per situatie. Dit is afhankelijk van de startdatum van je energiecontract en het type energiecontract dat je hebt. 

Vragen het verlengen van je energiecontract

Waarom is mijn persoonlijk aanbod veranderd?

Jouw persoonlijke aanbod is een tijdelijk aanbod. We houden het aanbod altijd zo scherp mogelijk, passend bij de ontwikkelingen op de energiemarkt. De tarieven bewegen mee met de energiemarkt en wij passen ons energieaanbod daar op aan. Het kan dus voorkomen dat jouw termijnbedrag in jouw persoonlijke aanbod op een later moment hoger of lager uitvalt. Bijvoorbeeld doordat de tarieven zijn gewijzigd.

Naar persoonlijk aanbod
Bieden jullie ook meerjarige contracten aan bij een verlenging?

Op dit moment kun je bij Pure Energie een vast energiecontract afsluiten voor 1 jaar. Het is nog niet mogelijk om een meerjarig energiecontract af te sluiten. We houden de ontwikkelingen en de mogelijkheden op de energiemarkt nauwlettend in de gaten. 

Waarom is mijn termijnbedrag na verlenging anders dan in mijn persoonlijke aanbod?

Het kan voorkomen dat bij de startdatum van je nieuwe energiecontract blijkt dat je energieverbruik hoger of lager is dan het energieverbruik waarmee in het verlengingsaanbod je termijnbedrag is berekend. Je verbruiksgegevens worden elke maand bijgewerkt, dus er bestaat een kans dat deze anders zijn in de maand waarin je nieuwe energiecontract afloopt, ten opzichte van de maand waarin jij jouw verlengingsaanbod bekijkt en accepteert. Hierdoor kan het voorkomen dat je termijnbedrag iets afwijkt van het termijnbedrag in het verlengingsaanbod. Log na de startdatum van je energiecontract in op Mijn Pure Energie of onze app om te controleren of je termijnbedrag nog past bij je verbruik en nieuwe energietarieven. Je kunt je termijnbedrag indien nodig eenvoudig zelf aanpassen. 

Ik krijg over een paar weken zonnepanelen heeft dat invloed op mijn contract?

Goed bezig! Vergeet na de installatie niet je zonnepanelen aan te melden. Met zonnepanelen op je dak is de kans groot dat jij groene stroom teruglevert aan het net. Voor de stroom die jij teruglevert betaal je een terugleverbijdrage. De hoogte van de terugleverbijdrage is afhankelijk van hoeveel kWh jij jaarlijks teruglevert. Bovendien bestaat er een kans dat jouw termijnbedrag na het installeren van de zonnepanelen nier meer past bij je energietarieven, teruglevering en verbruik. Daarom is het slim om na de installatie van je nieuwe zonnepanelen je termijnbedrag te controleren via Mijn Pure Energie.

Meer over de terugleverbijdrage
Wij gebruiken geen gas meer. Kan mijn persoonlijk aanbod worden aangepast?

Wat goed dat je gasloos bent gaan wonen! Je hoeft dan geen nieuw energiecontract voor gas af te sluiten. Laat ons dit dan even weten door een e-mail te sturen naar info@pure-energie.nl. We passen dan je persoonlijke aanbod voor je aan. Vergeet niet bij je netbeheerder een verwijderverzoek in te dienen voor je gasaansluiting. De netbeheerder geeft de eindstanden en het verwijderen door aan de energieleverancier. Zelf hoef je verder niets te doen.

Naar klantenservice
Mijn verbruik is veranderd. Kan mijn persoonlijk aanbod worden aangepast?

Zodra je nieuwe energiecontract ingaat berekenen we een nieuw termijnbedrag op basis van je actuele verbruik en je nieuwe energietarieven. Zo betaal je precies het termijnbedrag dat past bij jouw verbruik. Je kunt het verbruik in het verlengingsaanbod zelf aanpassen om te zien wat dat betekent voor het termijnbedrag. Als er iets in je situatie is veranderd waardoor je verbruik is veranderd, zoals de aanschaf van zonnepanelen of het verwijderen van je gasafsluiting, dan kunnen onze collega’s je hierover het beste informeren. 

Naar de klantenservice
Ik ga overstappen. Heeft mijn nieuwe leverancier dit nog niet doorgegeven?

Het kan voorkomen dat je al bent overgestapt en dat dit kruist met ons verlengingsaanbod. Maak je niet druk, jouw nieuwe energieleverancier geeft jouw overstap automatisch aan ons door. We vinden het natuurlijk jammer dat je gaat. Je kunt tot het einde van je huidige energie contract altijd nog ingaan op jouw persoonlijke aanbod.

Naar persoonlijk aanbod
Wat gebeurt er als ik mijn energiecontract niet verleng?

Je hoeft niet bang te zijn dat je zonder energie komt te zitten. Als je niets doet, wordt je energiecontract automatisch omgezet naar een nieuw variabel energiecontract. Zo blijf jij gebruik maken van onze groene stroom en/of CO2-gecompenseerd gas.

Verleng mijn contract
Moet ik een opzegvergoeding betalen als ik mijn contract vroegtijdig verleng?

3 maand van tevoren ontvang je van ons een verlengingsvoorstel. Je betaalt dan geen opzegvergoeding. Wil je jouw contract nog eerder verlengen? Dan kan het zijn dat je wel een opzegvergoeding moet betalen. Ook als je overstapt naar een andere energieleverancier kan het zijn dat je een opzegvergoeding moet betalen. Op de volgende pagina vertellen we je er alles over.

Meer over de opzegvergoeding
afbeelding medewerker sayenne

Kunnen we je verder helpen?

Heb je nog vragen over het verlengen van je energiecontract of ons verlengingsaanbod? Neem dan contact met ons op. We helpen je graag.

Sayenne Munnink

Teammanager Klantgeluk