• Binnen 14 dagen gratis annuleren
  • Scherp verlengingsaanbod voor klanten
  • Korte wachttijden en persoonlijk contact
Header Je energiecontract verlengen bij Pure Energie

Energiecontract verlengen

Je energiecontract verlengen bij Pure Energie

Verlengen bij Pure Energie

92% beveelt ons aan. 8.5 / 10 100 85
Binnen 14 dagen gratis annuleren Scherp verlengingsaanbod voor klanten Korte wachttijden en persoonlijk contact
Huisnr.
Binnen 14 dagen gratis annuleren Scherp verlengingsaanbod voor klanten Korte wachttijden en persoonlijk contact
Huisnr.
Dit aanbod kan dagelijks wijzigen

Verlengen bij Pure Energie

92% beveelt ons aan. 8.5 / 10 100 85
Binnen 14 dagen gratis annuleren Scherp verlengingsaanbod voor klanten Korte wachttijden en persoonlijk contact
Huisnr.
Binnen 14 dagen gratis annuleren Scherp verlengingsaanbod voor klanten Korte wachttijden en persoonlijk contact
Huisnr.
Dit aanbod kan dagelijks wijzigen

Alles over het verlengen van je energiecontract

Loopt jouw energiecontract bij Pure Energie binnenkort af? Dan ontvang je van ons tijdig een persoonlijk aanbod voor het verlengen van je energiecontract. Je hoeft niet bang te zijn dat je zonder energie komt te zitten. Als je niets doet, wordt je energiecontract automatisch omgezet naar een nieuw variabel energiecontract. Zo blijf jij gebruik maken van onze groene stroom en/of CO2-gecompenseerd gas. Op deze pagina lees je alles over het verlengen van je energiecontract.

CTA Wanneer mijn energiecontract verlengen

Wanneer kan ik mijn energiecontract verlengen?

Je ontvangt van ons 3 maanden voor de einddatum van je vaste energiecontract een persoonlijk verlengingsaanbod. Dit aanbod kun je altijd en overal bekijken via Mijn Pure Energie. We sturen je een e-mail zodra er een aanbod voor je klaar staat. Zo ben je altijd op tijd voor het verlengen van jouw energiecontract. Het aanbod kan dagelijks wijzigen, dus wacht niet te lang met het verlengen van je energiecontract.

Inloggen

Waarom onze klanten blijven kiezen voor Pure Energie

Iconenset groen donkergroen eerste prijs

100% groene stroom

De Consumentenbond beoordeelt ons al negen jaar op rij met een 10 voor duurzaamheid. Echte groene stroom uit Nederland dus

Iconenset groen donkergroen Smartphone

Grip op je verbruik

Via Mijn Pure Energie of de Pure Energie App kun je heel gemakkelijk je energieverbruik inzien. Altijd en overal grip op je verbruik

Iconenset groen donkergroen keurmerk

Gelukkige klanten

Korte wachttijden en persoonlijk contact vinden wij belangrijk. Trots dat onze klanten ons beoordelen met een 8.6 op Klantenvertellen.nl

Iconenset groen donkergroen windmolen

Wind- en zonneparken

Met onze windmolens en zonprojecten maken we genoeg stroom voor honderduizenden Nederlandse huishoudens

Je energiecontract verlengen

Het verlengen van je energiecontract is zo geregeld. We leggen het aan je uit.

1
Stap 1 Persoonlijk verlengingsaanbod

1. Persoonlijk verlengingsaanbod

We zetten 3 maanden voor het einde van je huidige energiecontract een persoonlijk verlengingsaanbod voor je klaar in Mijn Pure Energie. Deze kun je altijd en overal bekijken en accepteren.

Inloggen
2
Stap 2 Kies je contract v2

2. Kies je contract

We hebben alle gegevens alvast voor je ingevuld, dus het enige wat je hoeft te doen is je gegevens controleren en je energiecontract verlengen. Zodra jij jouw aanbod hebt geaccepteerd, ontvang jij je nieuwe energiecontract per e-mail.

3
Stap 3 Nieuwe termijnbedrag

3. Je nieuwe termijnbedrag

We berekenen een nieuw termijnbedrag voor je dat past bij je nieuwe energietarieven en historische verbruik. Dit nieuwe termijnbedrag gaat in nadat je de jaarafrekening hebt ontvangen. Deze hoef je niet zelf aan te passen, dat doen wij voor je.

4
Stap 5 Je nieuwe energiecontract

4. Je nieuwe energiecontract!

Verder hoef je niets te doen, want wij regelen de rest. Zo kom je nooit zonder energie te zitten!

5
Stap 4 jaarafrekening

5. Je ontvangt een jaarafrekening

Na het ingaan van je nieuwe contract ontvang je binnen 6 weken een jaarafrekening over afgelopen contractjaar. Tot die tijd is je termijnbedrag advies via onze app en Mijn Pure Energie tijdelijk niet beschikbaar.

Vast, variabel of dynamisch

Welk energiecontract past bij mij?

Kun jij jouw energiecontract verlengen, maar twijfel je over welk energiecontract bij jou past? Daar helpen we je graag bij. Welk energiecontract het beste bij jou past, hangt af van je verbruik en wensen.

Vast Contract Pure Energie

Een nieuw vast energiecontract

We zetten 3 maanden voor de einddatum van je contract een persoonlijk verlengingsaanbod voor een nieuw vast energiecontract klaar in Mijn Pure Energie.

Bekijk aanbod
Variabel Contract Pure Energie

Een nieuw variabel energiecontract

Wil je liever een variabel contact? Dan hoef je nu niets te doen. Je energiecontract wordt op de einddatum automatisch omgezet naar een variabel contract.

Meer informatie
Dynamisch Contract Pure Energie

Een nieuw dynamisch energiecontract

Wil je een nieuw dynamisch energiecontract afsluiten? Dat kan. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice. Wij helpen je graag.

Meer informatie

Dit zeggen onze klanten

8.5/10 KlantenVertellen.nl - Klant beoordeling
4137 mensen 92 % beveelt ons aan. KlantenVertellen.nl
De overstap was gemakkelijk. Pure energie is goedkoper dan vele andere leveranciers en is milieuvriendelijk
Makkelijk, duidelijk, goedkoop, milieuvriendelijk 10
Sonja , ZWAAG 27 september 2024
Tot op heden zeer tevreden. Persoonlijk moet ik opletten om mijn nieuwe elektrische auto alleen overdag moet opladen zodat ik mijn zonnepanelen beter kan benutten.
zeer tevreden 9
Joop , Horst 16 september 2024
informatie op de website is duidelijk, maandelijkse verbruikrapport is handig om maandbedrag op tijd aan te kunnen passen indien nodig. Makkelijk bereikbaar voor vragen
duidelijke informatie, gemakkelijk bereikbaar 9
Caro, Bovenkarspel 21 oktober 2024
Fijn welkom en erg goede eerste maand-rapportage
Erg fijne start 9
Thijs Dekker, Rotterdam 8 januari 2024
Klantvriendelijkheid en persoonlijk contact vond ik het meest belangrijke.
Positief 10
M, Huizen 22 september 2024
Makkelijk benaderbaar en fijne afhandeling van het contract.
Super makkelijk geregeld. 8
Louis, Voorthuizen 3 oktober 2024
Jarenlang klant bij Greenchoice geweest, maar daar voelden wij ons om meerdere redenen niet meer thuis. Na een korte orientatie uitgekomen bij Pure Energie. Niet het scherpste tarief in de markt, maar wel marktconform. Voor de definitieve overstap gebeld met een paar korte vragen. Wat een verademing! De telefoon wordt snel beantwoord en iemand staat je supervriendelijk te woord in verstaanbaar Nederlands. Daar kunnen andere bedrijven een voorbeeld aan nemen: geen half uur in de wacht om vervolgens drie keer doorverbonden te worden met een collega die het ook niet weet. Ouderwetse service in positieve zin dus. Communicatie zoals mails ogen modern en hebben een positieve uitstraling. De overstap zelf verliep vlekkeloos. Na het lezen van reviews waren wij wel benieuwd naar de app die door veel klanten werd afgekraakt. Maar ook daar kan ik weinig negatiefs over melden. Bij ons werkt de app perfect: geen problemen met laden, gegevens zijn overzichtelijk en actueel. Ik hoop dat Pure Energie klein genoeg blijft om dit serviceniveau te handhaven.
Modern bedrijf met goede service 10
Alain, Tegelen 30 oktober 2024
Na een zeer slechte ervaring met de klantenservice van Eneco overgestapt. Een verademing! Je krijgt mensen aan de lijn die zelf mogen nadenken i.p.v. medewerkers die alleen volgens een script werken en die je voortdurend moeten doorverbinden met ellenlange wachttijden tot gevolg.
Fijne klantenservice 10
Tessa, Den Haag 7 november 2024
Geen enkele wanklank; nauwelijks iets gemerkt van mijn overstap. Plezierig en duidelijk gedocumenteerd en gewoon goede interactie met de backoffice. Duidelijk; geen vragen!
Probleemloze efficiënte overstap 8
Ron, Sassenheim 29 oktober 2024
Geen frictie ervaren. Naadloze overgang. Fijne app.

Goede service, ook tijdens overgang. Al wijziging kunnen doorvoeren voor ik écht klant was.
Overstap zonder enige frictie 10
Johan, Alkmaar 14 oktober 2024
CTA je nieuwe energiecontract in 2024

Je nieuwe energiecontract in 2024

Per 1 januari 2024 is er het een en ander veranderd op jouw energierekening. Hoeveel je precies gaat betalen voor stroom en gas in 2024 verschilt per situatie. Dit is afhankelijk van de startdatum van je energiecontract en het type energiecontract dat je hebt. 

Meer informatie

Vragen van onze klanten over het verlengen van je energiecontract

Waarom is mijn persoonlijk aanbod veranderd?

Jouw persoonlijke aanbod is een tijdelijk aanbod. We houden het aanbod altijd zo scherp mogelijk, passend bij de ontwikkelingen op de energiemarkt. De tarieven bewegen mee met de energiemarkt en wij passen ons energieaanbod daar op aan. Het kan dus voorkomen dat jouw termijnbedrag in jouw persoonlijke aanbod op een later moment hoger of lager uitvalt. Bijvoorbeeld doordat de tarieven zijn gewijzigd.


Naar persoonlijk aanbod
Bieden jullie ook meerjarige contracten aan bij een verlenging?

Op dit moment kun je bij Pure Energie een vast energiecontract afsluiten voor 1 jaar. Het is nog niet mogelijk om een meerjarig energiecontract af te sluiten. We houden de ontwikkelingen en de mogelijkheden op de energiemarkt nauwlettend in de gaten. 


Waarom is mijn termijnbedrag na verlenging anders dan in mijn persoonlijke aanbod?

Het kan voorkomen dat bij de startdatum van je nieuwe energiecontract blijkt dat je energieverbruik hoger of lager is dan het energieverbruik waarmee in het verlengingsaanbod je termijnbedrag is berekend. Je verbruiksgegevens worden elke maand bijgewerkt, dus er bestaat een kans dat deze anders zijn in de maand waarin je nieuwe energiecontract afloopt, ten opzichte van de maand waarin jij jouw verlengingsaanbod bekijkt en accepteert. Hierdoor kan het voorkomen dat je termijnbedrag iets afwijkt van het termijnbedrag in het verlengingsaanbod. Log na de startdatum van je energiecontract in op Mijn Pure Energie of onze app om te controleren of je termijnbedrag nog past bij je verbruik en nieuwe energietarieven. Je kunt je termijnbedrag indien nodig eenvoudig zelf aanpassen. 


Ik krijg over een paar weken zonnepanelen heeft dat invloed op mijn contract?

Goed bezig! Vergeet na de installatie niet je zonnepanelen aan te melden. Met zonnepanelen op je dak is de kans groot dat jij groene stroom teruglevert aan het net. Voor de stroom die jij teruglevert betaal je een terugleverbijdrage. De hoogte van de terugleverbijdrage is afhankelijk van hoeveel kWh jij jaarlijks teruglevert. Bovendien bestaat er een kans dat jouw termijnbedrag na het installeren van de zonnepanelen nier meer past bij je energietarieven, teruglevering en verbruik. Daarom is het slim om na de installatie van je nieuwe zonnepanelen je termijnbedrag te controleren via Mijn Pure Energie.


Meer over de terugleverbijdrage
Wij gebruiken geen gas meer. Kan mijn persoonlijk aanbod worden aangepast?

Wat goed dat je gasloos bent gaan wonen! Je hoeft dan geen nieuw energiecontract voor gas af te sluiten. Laat ons dit dan even weten door een e-mail te sturen naar info@pure-energie.nl. We passen dan je persoonlijke aanbod voor je aan. Vergeet niet bij je netbeheerder een verwijderverzoek in te dienen voor je gasaansluiting. De netbeheerder geeft de eindstanden en het verwijderen door aan de energieleverancier. Zelf hoef je verder niets te doen.


Naar klantenservice
Mijn verbruik is veranderd. Kan mijn persoonlijk aanbod worden aangepast?

Zodra je nieuwe energiecontract ingaat berekenen we een nieuw termijnbedrag op basis van je actuele verbruik en je nieuwe energietarieven. Zo betaal je precies het termijnbedrag dat past bij jouw verbruik. Je kunt het verbruik in het verlengingsaanbod zelf aanpassen om te zien wat dat betekent voor het termijnbedrag. Als er iets in je situatie is veranderd waardoor je verbruik is veranderd, zoals de aanschaf van zonnepanelen of het verwijderen van je gasafsluiting, dan kunnen onze collega’s je hierover het beste informeren. 


Naar de klantenservice
Ik ga overstappen. Heeft mijn nieuwe leverancier dit nog niet doorgegeven?

Het kan voorkomen dat je al bent overgestapt en dat dit kruist met ons verlengingsaanbod. Maak je niet druk, jouw nieuwe energieleverancier geeft jouw overstap automatisch aan ons door. We vinden het natuurlijk jammer dat je gaat. Je kunt tot het einde van je huidige energie contract altijd nog ingaan op jouw persoonlijke aanbod.


Naar persoonlijk aanbod
Wat gebeurt er als ik mijn energiecontract niet verleng?

Je hoeft niet bang te zijn dat je zonder energie komt te zitten. Als je niets doet, wordt je energiecontract automatisch omgezet naar een nieuw variabel energiecontract. Zo blijf jij gebruik maken van onze groene stroom en/of CO2-gecompenseerd gas.


Verleng mijn contract
Moet ik een opzegvergoeding betalen als ik mijn contract vroegtijdig verleng?

3 maand van tevoren ontvang je van ons een verlengingsvoorstel. Je betaalt dan geen opzegvergoeding. Wil je jouw contract nog eerder verlengen? Dan kan het zijn dat je wel een opzegvergoeding moet betalen. Ook als je overstapt naar een andere energieleverancier kan het zijn dat je een opzegvergoeding moet betalen. Op de volgende pagina vertellen we je er alles over.


Meer over de opzegvergoeding
afbeelding medewerker sayenne

Kunnen we je verder helpen?

Heb je nog vragen over het verlengen van je energiecontract of ons verlengingsaanbod? Neem dan contact met ons op. We helpen je graag.

Sayenne

Teamleider Klantgeluk