
De Pure Energie App
Pure Energie App: altijd en overal je energieverbruik inzien
Met onze app kun jij altijd en overal je energiezaken makkelijk regelen. In de vernieuwde app vind je nu nog makkelijker alle informatie over je energiecontract, zoals je gegevens, meterstanden en facturen. Bekijk en vergelijk in één oogopslag je energieverbruik van een bepaalde periode en de periode daarvoor.
Dat is handig! Want zo weet jij of je verbruik is toegenomen, of juist is afgenomen. Pas snel je termijnbedrag aan of verleng je contract met één druk op de knop, overal waar je bent. Inloggen kan met je klantnummer of e-mailadres dat bij ons bekend is en jouw persoonlijke wachtwoord.

Download onze Pure Energie App
Regel al je energiezaken gemakkelijk met de compleet vernieuwde Pure Energie App. Download de gratis app op je mobiele telefoon en ga meteen aan de slag. Zo kun je alles zelf regelen. Overal en snel. Precies zoals jij Mijn Pure Energie gewend bent, maar dan op je mobiel.
![]() |
![]() |
Ontdek voordelen van de Pure Energie App

Toestemming slimme meter uitlezen
Heb je een slimme meter? Vergeet dan niet om ons toestemming te geven om deze uit te lezen. Hiermee geef je ons de mogelijkheid om jouw meterstanden 4 keer per uur uit te lezen. Je gebruiksgegevens worden dan weergegeven in een mooi overzicht waarin je kan zien wat je per maand, per week, per dag en zelfs per uur verbruikt.
Veelgestelde vragen over de Pure Energie App
Ja, dat is mogelijk. We verzoeken je vriendelijk om dit per e-mail aan ons door te geven. Houd er rekening mee dat we niet alle gegevens kunnen verwijderen vanwege onze fiscale bewaarplicht. De gegevens die we wel kunnen verwijderen zijn je klantenportaal en de verbruiksgegevens. Andere gegevens worden verborgen om je data zoveel mogelijk te beschermen.
Kun je niet inloggen? De gemakkelijkste manier om dit te verhelpen is door je wachtwoord opnieuw aan te vragen. Klik op het inlogscherm op 'Ik kan niet inloggen' en volg de stappen in het scherm. Als inloggen daarna nog steeds niet lukt, raden we je aan om contact op te nemen met team Klantgeluk.
De actuele meetwaarden zijn afhankelijk van de frequentie van de slimme meter. Als je toestemming hebt gegeven om jouw slimme meter uit te lezen, dan is dit in de meeste gevallen voor stroom ieder kwartier en voor gas één keer per uur. De nieuwste slimme meters kunnen zelfs een hogere frequentie hebben.
Heb je een hoog sluipverbruik? Daar kun je wat aan doen. Je kunt sluipverbruik vermijden door je apparaten echt goed uit te zetten. Hebben je apparaten een uitknop? Gebruik die dan liever dan de stand-by knop. Trek de stekkers uit de apparaten die je een langere periode niet gebruikt. Als je meerdere apparaten bij elkaar hebt staan, stop de stekkers dan in een stekkerdoos met een aan-/uitknop en schakel de stekkerdoos na gebruik uit.
We vinden privacy enorm belangrijk. Daarom houden we alleen de gegevens bij die we nodig hebben om jou een uitstekende ervaring te geven met de Pure Energie Meter en de Pure Energie App. Alle bewaarde gegevens worden veilig opgeslagen volgens strikte procedures en privacyvoorwaarden. Meer informatie vind je in de privacyverklaring op onze website.
Je kunt je verbruik inzien via Mijn Pure Energie of via de Pure Energie App. Heb je een slimme meter? Zorg er dan voor dat je ons toestemming geeft voor het uitlezen van je slimme meter. Je geeft ons dan toestemming om jouw slimme meterstanden vier keer per uur uit te lezen. Je gebruiksgegevens worden dan weergegeven in een mooi overzicht waarin je kan zien wat je per maand, per week, per dag en zelfs per uur verbruikt. Voor zakelijke klanten is deze mogelijkheid er nog niet.
Heb je een conventionele meter? Dan kun je jouw verbruik niet inzien via Mijn Pure Energie. Je kunt wel jouw verbruik zelf berekenen aan de hand van je meterstanden.
Gebruik je de Pure Energie App? Dan kun je rechts onderin via 'meer' kiezen voor de optie 'uitloggen'. Ben je ingelogd op Mijn Pure Energie? Dan staat er links onderin een icoontje met een pijltje om uit te loggen.
Ja, de Pure Energie App werkt ook op tablets. Maar, voor de beste ervaring raden we je aan om de app te gebruiken op je mobiel, laptop of computer.