Header Pure Energie App

De Pure Energie App

Altijd en overal je energieverbruik inzien

Altijd en overal je energieverbruik inzien met de Pure Energie App

Mijn Pure Energie en de bijbehorende app is nu beschikbaar voor alle klanten. Je kunt inloggen via je desktop, maar sinds kort kun je ook onze Pure Energie App downloaden voor op jouw telefoon. In de Pure Energie App vind je nu nog makkelijker alle informatie over je energiecontract, zoals je gegevens, meterstanden en facturen.

Pas snel je termijnbedrag aan of verleng je contract met één druk op de knop, overal waar je bent. Je krijgt vanzelf een melding als er nieuws is over je energiecontract. Inloggen kan met je klantnummer of e-mailadres dat bij ons bekend is en jouw persoonlijke wachtwoord.

CTA Startscherm App Pure Energie

Download de Pure Energie App

Nieuw!

Regel al je energiezaken gemakkelijk met de nieuwe Pure Energie App. Download de gratis app op je mobiele telefoon en ga meteen aan de slag. Zo kun je alles zelf regelen. Overal en snel. Precies zoals jij Mijn Pure Energie gewend bent, maar dan op je mobiel.

Download Appstore Apple Download Appstore Android
Kolommen App Verbruiksmanager Pure Energie

Energieverbruik inzien

Via de Pure Energie App kun je per maand, per week en per uur inzien hoeveel energie je verbruikt.

Verbruik bekijken
Kolommen App Meterstanden Pure Energie

Meterstanden doorgeven

Je krijgt van ons een melding als je de meterstanden kunt doorgeven. Geef deze eenvoudig door via de app.

Hulp nodig?
Kolommen App Termijnbedrag Pure Energie

Termijnbedrag wijzigen

Je termijnbedrag wijzigen? Dat kan met één klik op de knop in de Pure Energie App of via Mijn Pure Energie.

Meer informatie
Kolommen App Contract Pure Energie

Contract wijzigen

In de Pure Energie App vind je alle informatie over je energiecontract en kun je eenvoudig je contract wijzigen.

Inloggen
CTA Verbruiksmanager App Pure Energie

Energie besparen met de Pure Energie Meter

Pure Energie Meter

Door je Pure Energie Meter (PEM) te koppelen aan de Pure Energie App heb je realtime inzicht in je energieverbruik. Benieuwd hoe jouw energieverbruik is verspreid over de dag en welke apparaten veel stroom verbruiken? Met de PEM zie je in één oogopslag of je energie kunt besparen tijdens het koken, schoonmaken of het verwarmen van je woning.

PEM bestellen

Altijd en overal je energieverbruik inzien

Verbruiksoverzicht

Via Mijn Pure Energie en onze Pure Energie App kun je per maand, per week en zelfs per dag zien hoeveel energie je verbruikt. Hierin wordt onderscheid gemaakt tussen je gas- en stroomverbruik. Heb je zonnepanelen op het dak? Dan kun je naast je verbruik ook inzien hoeveel energie je teruglevert aan het elektriciteitsnet. Zo heb jij altijd inzicht in je energieverbruik.

P4 machtigen

Vergeet niet de P4-machtiging

Geef ons toestemming

Heb je een slimme meter? Zorg er dan voor dat je een P4-machtiging afgeeft. Je geeft ons dan toestemming om jouw slimme meterstanden vier keer per uur uit te lezen. Je gebruiksgegevens worden dan weergegeven in een mooi overzicht waarin je kan zien wat je per maand, per week, per dag en zelfs per uur verbruikt.

Geef toestemming

Veelgestelde vragen over de Pure Energie App

Hoe vaak worden de meterstanden van gas en elektriciteit bijgewerkt?

De actuele meetwaarden zijn afhankelijk van de frequentie van de slimme meter. Standaard is dit in de meeste gevallen voor stroom ieder kwartier en voor gas één keer per uur. De nieuwste slimme meters kunnen zelfs een hogere frequentie hebben. Heb je een hoog sluipverbruik? Daar kun je wat aan doen. Je kunt sluipverbruik vermijden door je apparaten echt goed uit te zetten. Hebben je apparaten een uitknop? Gebruik die dan liever dan de stand-by knop. Trek de stekkers uit de apparaten die je een langere periode niet gebruikt. Als je meerdere apparaten bij elkaar hebt staan, stop de stekkers dan in een stekkerdoos met een aan-/uitknop en schakel de stekkerdoos na gebruik uit.


Ik kan niet inloggen in Mijn Pure Energie, wat moet ik doen?

Kun je niet inloggen? De gemakkelijkste manier om dit te verhelpen is door je wachtwoord opnieuw aan te vragen. Klik op het inlogscherm op 'Ik kan niet inloggen' en volg de stappen in het scherm. Als inloggen daarna nog steeds niet lukt, raden we je aan om contact op te nemen met team Klantgeluk. 


Account activeren
Hoe verwerkt Pure Energie mijn gegevens?

We vinden privacy enorm belangrijk. Daarom houden we alleen de gegevens bij die we nodig hebben om jou een uitstekende ervaring te geven met de Pure Energie Meter en de Pure Energie App. Alle bewaarde gegevens worden veilig opgeslagen volgens strikte procedures en privacyvoorwaarden. Meer informatie vind je in de privacyverklaring op onze website.


Hoe kan ik een energiebron kiezen bij Pure Energie?

Bij Pure Energie kun je als klant zelf een energiebron kiezen. Zo weet je altijd waar jouw groene stroom vandaan komt, écht groene energie noemen we dat. Wil je ook je eigen energiebron kiezen? Dit kan je zelf doen in Mijn Pure Energie of via de Pure Energie App.


Mijn Pure Energie
Kan ik online mijn verbruik inzien?

Je kan je verbruik inzien via Mijn Pure Energie of via de Pure Energie App. Heb je een conventionele meter? Dan kun je jouw verbruik zien op basis van je meterstanden. Heb je een slimme meter? Zorg er dan voor dat je een P4-machtiging afgeeft. Je geeft ons dan toestemming om jouw slimme meterstanden vier keer per uur uit te lezen. Je gebruiksgegevens worden dan weergegeven in een mooi overzicht waarin je kan zien wat je per maand, per week, per dag en zelfs per uur verbruikt. Voor zakelijke klanten is deze mogelijkheid er nog niet.


Mijn Pure Energie