Mijn Pure Energie

Altijd en overal je energieverbruik inzien

vervolg berekening

Inloggen op Mijn Pure Energie

In ons klantenportaal vind je alle informatie over je energiecontract, zoals je gegevens, meterstanden, verbruiksoverzichten, facturen en je maandbedrag. Naast het inzien van gegevens, kun je ook eenvoudig wijzigingen doorvoeren. Pas snel je maandbedrag

aan of verleng je contract met één druk op de knop. Inloggen op je omgeving kan eenvoudig met je klantnummer en bijbehorende wachtwoord. De inloggegevens voor je persoonlijke account krijg je na je aanmelding via e-mail toegestuurd.

De verbruiksmanager

In Mijn Pure Energie kun je per maand, per week en zelfs per uur zien hoeveel energie je verbruikt. Hierin wordt onderscheid gemaakt tussen je gas- en stroomverbruik. Heb je zonnepanelen op het dak? Dan kun je naast je verbruik ook inzien hoeveel energie je teruglevert aan het elektriciteitsnet.

Meterstanden doorgeven

Heb je geen slimme meter? Dan vragen we je eens in de zoveel tijd om de meterstanden door te geven. Dit kan heel eenvoudig via Mijn Pure Energie. Je hoeft verder niets te doen, wij laten het je weten wanneer je de meterstanden moet invullen.

Termijnbedrag wijzigen

Door regelmatig je energieverbruik te bekijken, weet je zeker of jouw vaste termijnbedrag overeenkomt met jouw verbruik. Je vaste termijnbedrag kun je eenvoudig aanpassen via Mijn Pure Energie. Zo voorkom je onverwachte kosten op een later moment.

De budgetmanager

De budgetmanager toont het verloop van jouw tarief en verbruik gedurende de looptijd van je contract. Wij adviseren je om het termijnbedrag bij te stellen indien nodig. Op deze manier krijg je zicht op het verloop van jouw kosten. Voldoet jouw voorschot aan onze verwachting? Dan hoef je niets te doen.

Deze optie is binnenkort beschikbaar. Wil je alvast een voorproefje? Neem dan contact met ons op.

P4 machtigen

Vergeet niet de P4-machtiging

Geef ons toestemming

Heb je een slimme meter? Zorg er dan voor dat je een P4-machtiging afgeeft. Je geeft ons dan toestemming om jouw slimme meterstanden vier keer per uur uit te lezen. Je gebruiksgegevens worden dan weergegeven in een mooi overzicht waarin je kan zien wat je per maand, per week, per dag en zelfs per uur verbruikt

Geef toestemming
CTA download Verbruiksmanager wit

De Verbruiksmanager app van Pure Energie

Download onze app

De Verbruiksmanager app is alleen beschikbaar voor klanten met een Pure Energie Meter, nu exclusief verkrijgbaar als je kiest voor Pure Energie Zonnepanelen. Met deze app krijg je inzicht in je energieverbruik en kun je precies zien welke apparaten impact hebben op je maandbedrag. Zo kun je op ieder moment van de dag zelf een plannetje maken om energie én kosten te besparen.

Meer informatie

Kies je eigen energiebron uit Nederland

100% groene energie

Onze groene energie wekken we op met eigen windmolens en zonnepanelen in Nederland. Wij verkopen alleen energie die we zelf opwekken. Meer niet. Het is mogelijk om als klant een energiebron te kiezen. Bijvoorbeeld een windmolen bij jou in de buurt. Zo weet jij precies waar jouw stroom vandaan komt. Log in op Mijn Pure Energie en kies de energiebron waarvan jij groene energie wilt hebben. Daarna hoef je niets te doen. Alleen maar genieten van de 100% groenste energie.

Jongen met windmolen open windpark oud dintel

Veelgestelde vragen over Mijn Pure Energie

Ik ga emigreren, wat gebeurt er met mijn energiecontract?
Het energiecontract kan niet worden meegenomen naar het buitenland, omdat Pure Energie alleen opwekt en levert binnen Nederland. Daarom is het aannemelijk dat jouw energiecontract wordt opgezegd. Indien je een lopend contract hebt, is er een kans dat je een opzegboete moet betalen. Voor vragen over het opzeggen van je energiecontract door emigratie neem dan contract op met onze afdeling Klantgeluk.
Neem contact op
Hoe kan ik een energiebron kiezen bij Pure Energie?
Bij Pure Energie kun je als klant zelf een energiebron kiezen. Zo weet je altijd waar jouw stroom vandaan komt. Echt groene energie noemen we dat. Wil je ook je eigen energiebron kiezen? Dit kan je zelf doen in Mijn Pure Energie.

Mijn Pure Energie
Mijn account in Mijn Pure Energie is geblokkeerd, wat moet ik doen?
Als je te vaak het verkeerde wachtwoord invoert, wordt jouw account voor Mijn Pure Energie geblokkeerd. Geen probleem, dat kan gebeuren. Stuur in dat geval even een e-mail naar info@pure-energie.nl of bel met onze afdeling Klantgeluk met het verzoek om jouw account te deblokkeren, dan zorgen we er voor dat je zo snel mogelijk weer kan inloggen.
Ik kan niet inloggen in Mijn Pure Energie, wat moet ik doen?
Kun je niet inloggen? Dat kan verschillende redenen hebben. De gemakkelijkste manier om dit te verhelpen is door je account opnieuw te activeren. Je kan dit doen door op de onderstaande button te klikken en hier je klantennummer in te vullen.

Je gebruikersnaam is altijd je klantnummer. Je klantnummer heeft zes cijfers en je kan deze vinden op alle officiële correspondentie, zoals de welkomstbrief.
Neem contact op
Hoe kan ik mijn termijnbedrag aanpassen?
Je kan jouw termijnbedrag eenvoudig zelf aanpassen in Mijn Pure Energie. Wil je het termijnbedrag aanpassen maar kun je dit zelf niet? Bel dan onze afdeling Klantgeluk of stuur een mail naar info@pure-energie.nl.
Mijn Pure Energie
Wat kan je allemaal vinden in Mijn Pure Energie?
Je kunt inloggen op Mijn Pure Energie door rechtsboven op onze website op 'inloggen' te klikken. In het klantenportaal van Pure Energie kun je een aantal onderdelen terugvinden, zoals je gegevens, contracten, meterstanden, nieuwsbrieven, verbruiksoverzichten, je verlengingsaanbod facturen, je termijnbedrag en je kunt hier een verhuizing doorgeven.
Mijn Pure Energie
Kan ik online mijn verbruik inzien?
Je kan je verbruik inzien via Mijn Pure Energie. Heb je een conventionele meter? Dan kun je jouw verbruik zien op basis van je meterstanden. Heb je een slimme meter? Zorg er dan voor dat je een P4-machtiging afgeeft. Je geeft ons dan toestemming om jouw slimme meterstanden vier keer per uur uit te lezen. Je gebruiksgegevens worden dan weergegeven in een mooi overzicht waarin je kan zien wat je per maand, per week, per dag en zelfs per uur verbruikt. Voor zakelijke klanten is deze mogelijkheid er nog niet.
Mijn Pure Energie
Hoe kan ik mijn eigen windmolen kiezen?
Bij Pure Energie kun je zelf kiezen uit welke energiebron jouw stroom komt. Zo weet je altijd precies waar jouw stroom 'vandaan komt. Het wordt daarmee ook een beetje jouw persoonlijke energiebron. Via 'gegevens wijzigen' in Mijn Pure Energie kun je jouw eigen energiebron kiezen.
Mijn Pure Energie
Bestaat er een app waarmee ik mijn verbruik kan inzien?
Wij hebben een app genaamd de Verbruiksmanager. De Verbruiksmanager is alleen te gebruiken door klanten met een Pure Energie Meter. Dit apparaat sluit je aan op de slimme meter in je meterkast en kan precies uitlezen hoeveel energie je verbruikt. Onze Verbruiksmanager is gratis te downloaden in de App Store of Google Play.
Meer informatie
014L7549 bewerkt bewerkt

Heb je hulp nodig?

Heb je hulp nodig bij het inloggen op Mijn Pure Energie of wil je meer weten over de mogelijkheden? Neem gerust contact op. Onze specialisten helpen je graag.

Sayenne

Medewerker Klantgeluk