Header Energierekening niet betalen

Mijn Pure Energie

Altijd en overal je energieverbruik inzien

Inloggen op Mijn Pure Energie

In ons vernieuwde klantenportaal vind je nu nog makkelijker alle informatie over je energiecontract, zoals je gegevens, meterstanden, verbruiksoverzichten, facturen en je maandbedrag. Naast het inzien van gegevens, kun je ook eenvoudig wijzigingen doorvoeren. Pas snel je termijnbedrag aan of verleng je contract met

één druk op de knop. Je krijgt vanzelf een melding als er nieuws is over je energiecontract. Inloggen kan met je klantnummer of e-mailadres dat bij ons bekend is en jouw persoonlijke wachtwoord. De inloggegevens voor je persoonlijke account krijg je na je aanmelding via e-mail toegestuurd.

De Verbruiksmanager

Je kunt per maand, per week en per uur zien hoeveel energie je verbruikt.

Meterstanden doorgeven

Je krijgt van ons een melding als je de meterstanden kunt doorgeven.

Termijnbedrag wijzigen

Je termijnbedrag wijzigen? Dat kan met één klik op de knop.

Contract wijzigen

In Mijn Pure energie vind je alle informatie over je energiecontract.

Verbruiksoverzicht

In Mijn Pure Energie kun je per maand, per week en zelfs per dag zien hoeveel energie je verbruikt. Hierin wordt onderscheid gemaakt tussen je gas- en stroomverbruik. Heb je zonnepanelen op het dak? Dan kun je naast je verbruik ook inzien hoeveel energie je teruglevert aan het elektriciteitsnet.

Termijnbedrag wijzigen

Door regelmatig je energieverbruik te bekijken, weet je zeker of jouw vaste termijnbedrag overeenkomt met jouw verbruik. Soms is het verstandig om je termijnbedrag aan te passen om latere kosten te voorkomen. Je ontvangt dan van ons een melding. Je termijnbedrag kun met één klik eenvoudig aanpassen via Mijn Pure Energie.

Meterstanden doorgeven

Heb je geen slimme meter? Dan vragen we je eens in de zoveel tijd om de meterstanden door te geven. Dit kan heel eenvoudig via Mijn Pure Energie. Je hoeft verder niets te doen, wij laten het je weten wanneer je de meterstanden moet invullen.

Alles in één

Alle informatie over je energiecontract in één overzicht. Vind eenvoudig contracten en facturen terug of wijzig direct je energiecontract. Via Mijn Pure Energie kun je ook zelf je energiebron kiezen of een verhuizing doorgeven. Alles in één dus, ga direct aan de slag.

P4 machtigen

Vergeet niet de P4-machtiging

Geef ons toestemming

Heb je een slimme meter? Zorg er dan voor dat je een P4-machtiging afgeeft. Je geeft ons dan toestemming om jouw slimme meterstanden vier keer per uur uit te lezen. Je gebruiksgegevens worden dan weergegeven in een mooi overzicht waarin je kan zien wat je per maand, per week, per dag en zelfs per uur verbruikt

Geef toestemming
CTA overstappen

Ik kan niet inloggen, wat moet ik doen?

Mijn Pure Energie

Dat kan verschillende redenen hebben. De gemakkelijkste manier om dit te verhelpen is door je account opnieuw te activeren. Je kan dit doen door op de onderstaande button te klikken en hier je klantnummer of e-mailadres in te vullen. Volg daarna de stappen om je account weer te activeren.

Ik kan niet inloggen

Veelgestelde vragen over Mijn Pure Energie

Hoe kan ik een energiebron kiezen bij Pure Energie?

Bij Pure Energie kun je als klant zelf een energiebron kiezen. Zo weet je altijd waar jouw stroom vandaan komt. Echt groene energie noemen we dat. Wil je ook je eigen energiebron kiezen? Dit kan je zelf doen in Mijn Pure Energie.


Mijn Pure Energie
Mijn account in Mijn Pure Energie is geblokkeerd, wat moet ik doen?

Als je te vaak het verkeerde wachtwoord invoert, wordt jouw account voor Mijn Pure Energie geblokkeerd. Geen probleem, dat kan gebeuren. Stuur in dat geval even een e-mail naar info@pure-energie.nl of bel met onze afdeling Klantgeluk met het verzoek om jouw account te deblokkeren, dan zorgen wij er voor dat je zo snel mogelijk weer kan inloggen.


Ik kan niet inloggen in Mijn Pure Energie, wat moet ik doen?

Kun je niet inloggen? Dat kan verschillende redenen hebben. De gemakkelijkste manier om dit te verhelpen is door je account opnieuw te activeren. Je kan dit doen door op de onderstaande button te klikken en hier je klantnummer of e-mailadres in te vullen. Je klantnummer heeft zes cijfers en je kan deze vinden op alle officiële correspondentie, zoals de welkomstbrief. Je ontvangt dan van ons een mail met daarin een link waarmee je jouw account weer kunt activeren.


Account activeren
Hoe kan ik mijn termijnbedrag aanpassen?

Je kan jouw termijnbedrag eenvoudig zelf aanpassen in Mijn Pure Energie. Wil je het termijnbedrag aanpassen maar kun je dit zelf niet? Bel dan onze afdeling Klantgeluk of stuur een mail naar info@pure-energie.nl.


Mijn Pure Energie
Wat kan je allemaal vinden in Mijn Pure Energie?

Je kunt inloggen op Mijn Pure Energie door rechtsboven op onze website op 'inloggen' te klikken. In het klantenportaal van Pure Energie kun je een aantal onderdelen terugvinden, zoals je gegevens, contracten, meterstanden, nieuwsbrieven, verbruiksoverzichten, je verlengingsaanbod, facturen, je termijnbedrag en je kunt hier een verhuizing doorgeven.


Mijn Pure Energie
Kan ik online mijn verbruik inzien?

Je kan je verbruik inzien via Mijn Pure Energie. Heb je een conventionele meter? Dan kun je jouw verbruik zien op basis van je meterstanden. Heb je een slimme meter? Zorg er dan voor dat je een P4-machtiging afgeeft. Je geeft ons dan toestemming om jouw slimme meterstanden vier keer per uur uit te lezen. Je gebruiksgegevens worden dan weergegeven in een mooi overzicht waarin je kan zien wat je per maand, per week, per dag en zelfs per uur verbruikt. Voor zakelijke klanten is deze mogelijkheid er nog niet.


Mijn Pure Energie
Kan ik de Pure Energie Meter gebruiken als ik geen klant meer ben?

Nee, dit is niet mogelijk. De Pure Energie Meter werkt alleen als je een energiecontract bij ons hebt. Indien je geen klant meer bij ons bent, kun je de meter niet meer gebruiken. Het is ook niet mogelijk om iemand anders blij te maken met jouw Pure Energie Meter. Iedere Pure Energie Meter heeft een unieke EAN code welke door ons gekoppeld wordt aan een unieke EAN code van de aansluiting van de klant die de Pure Energie Meter bij ons aanschaft.


Bestaat er een app waarmee ik mijn verbruik kan inzien?

Wij hebben een app genaamd de Verbruiksmanager. De Verbruiksmanager is alleen te gebruiken door klanten met een Pure Energie Meter. Dit apparaat sluit je aan op de slimme meter in je meterkast en kan precies uitlezen hoeveel energie je verbruikt. Onze Verbruiksmanager is gratis te downloaden in de App Store of Google Play.


Ik wil een Pure Energie Meter
CTA download Verbruiksmanager wit

De Verbruiksmanager app van Pure Energie

Download onze app

De Verbruiksmanager app is alleen beschikbaar voor klanten met een Pure Energie Meter, nu exclusief verkrijgbaar als je kiest voor Pure Energie Zonnepanelen. Met deze app krijg je inzicht in je energieverbruik en kun je precies zien welke apparaten impact hebben op je maandbedrag. Zo kun je op ieder moment van de dag zelf een plannetje maken om energie én kosten te besparen.

Meer informatie