Header Pure Energie App

De Pure Energie App

Altijd en overal je energieverbruik inzien

Pure Energie App: altijd en overal je energieverbruik inzien

Met onze app kun jij altijd en overal je energiezaken makkelijk regelen. In de vernieuwde app vind je nu nog makkelijker alle informatie over je energiecontract, zoals je gegevens, meterstanden en facturen. Bekijk en vergelijk in één oogopslag je energieverbruik van een bepaalde periode en de periode daarvoor.
Dat is handig! Want zo weet jij of je verbruik is toegenomen, of juist is afgenomen. Pas snel je termijnbedrag aan of verleng je contract met één druk op de knop, overal waar je bent. Inloggen kan met je klantnummer of e-mailadres dat bij ons bekend is en jouw persoonlijke wachtwoord.
CTA Pure energie app

Download onze Pure Energie App

Handig!

Regel al je energiezaken gemakkelijk met de compleet vernieuwde Pure Energie App. Download de gratis app op je mobiele telefoon en ga meteen aan de slag. Zo kun je alles zelf regelen. Overal en snel. Precies zoals jij Mijn Pure Energie gewend bent, maar dan op je mobiel.

Download Appstore Apple Download Appstore Android
Zelf regelen, alijd en overal

Ontdek voordelen van de Pure Energie App

Kolommen App Pure Energie Verbruik

Energieverbruik inzien

Via de Pure Energie App kun je per maand, per week en per uur inzien hoeveel energie je verbruikt.

Verbruik bekijken
Kolommen App Pure Energie Meterstanden

Meterstanden doorgeven

Je krijgt van ons een melding als je de meterstanden kunt doorgeven. Geef deze eenvoudig door via de app.

Hulp nodig?
Kolommen App Pure Energie Termijnbedrag

Termijnbedrag wijzigen

Je termijnbedrag wijzigen? Dat kan met één klik op de knop in de Pure Energie App of via Mijn Pure Energie.

Meer informatie
Kolommen App Pure Energie Contract

Contract wijzigen

In de Pure Energie App vind je alle informatie over je energiecontract en kun je eenvoudig je contract wijzigen.

Inloggen
P4 machtigen

Vergeet niet de P4-machtiging

Geef ons toestemming

Heb je een slimme meter? Zorg er dan voor dat je een P4-machtiging afgeeft. Je geeft ons dan toestemming om jouw slimme meterstanden vier keer per uur uit te lezen. Je gebruiksgegevens worden dan weergegeven in een mooi overzicht waarin je kan zien wat je per maand, per week, per dag en zelfs per uur verbruikt.

Geef toestemming

Kunnen we iets beter doen?

Tim

Tim

Medewerker Klantgeluk
Laat ons weten wat je van onze app vindt
Tim

Tim

Medewerker Klantgeluk

Veelgestelde vragen over de Pure Energie App

Ik kan niet inloggen in Mijn Pure Energie, wat moet ik doen?

Kun je niet inloggen? De gemakkelijkste manier om dit te verhelpen is door je wachtwoord opnieuw aan te vragen. Klik op het inlogscherm op 'Ik kan niet inloggen' en volg de stappen in het scherm. Als inloggen daarna nog steeds niet lukt, raden we je aan om contact op te nemen met team Klantgeluk. 


Account activeren
Hoe vaak worden de meterstanden van gas en elektriciteit bijgewerkt?

De actuele meetwaarden zijn afhankelijk van de frequentie van de slimme meter. Standaard is dit in de meeste gevallen voor stroom ieder kwartier en voor gas één keer per uur. De nieuwste slimme meters kunnen zelfs een hogere frequentie hebben.

Heb je een hoog sluipverbruik? Daar kun je wat aan doen. Je kunt sluipverbruik vermijden door je apparaten echt goed uit te zetten. Hebben je apparaten een uitknop? Gebruik die dan liever dan de stand-by knop. Trek de stekkers uit de apparaten die je een langere periode niet gebruikt. Als je meerdere apparaten bij elkaar hebt staan, stop de stekkers dan in een stekkerdoos met een aan-/uitknop en schakel de stekkerdoos na gebruik uit.


Hoe verwerkt Pure Energie mijn gegevens?

We vinden privacy enorm belangrijk. Daarom houden we alleen de gegevens bij die we nodig hebben om jou een uitstekende ervaring te geven met de Pure Energie Meter en de Pure Energie App. Alle bewaarde gegevens worden veilig opgeslagen volgens strikte procedures en privacyvoorwaarden. Meer informatie vind je in de privacyverklaring op onze website.


Hoe kan ik een energiebron kiezen bij Pure Energie?

Bij Pure Energie kun je als klant zelf een energiebron kiezen. Zo weet je altijd waar jouw groene stroom vandaan komt, écht groene energie noemen we dat. Wil je ook je eigen energiebron kiezen? Dit kan je zelf doen in Mijn Pure Energie of via de Pure Energie App.


Mijn Pure Energie
Kan ik online mijn verbruik inzien?

Je kan je verbruik inzien via Mijn Pure Energie of via de Pure Energie App. Heb je een conventionele meter? Dan kun je jouw verbruik zien op basis van je meterstanden. Heb je een slimme meter? Zorg er dan voor dat je een P4-machtiging afgeeft. Je geeft ons dan toestemming om jouw slimme meterstanden vier keer per uur uit te lezen. Je gebruiksgegevens worden dan weergegeven in een mooi overzicht waarin je kan zien wat je per maand, per week, per dag en zelfs per uur verbruikt. Voor zakelijke klanten is deze mogelijkheid er nog niet.


Mijn Pure Energie
Hoe kan ik uitloggen?

Indien je bent ingelogd op de desktop versie van Mijn Pure Energie dan kun je links onder via de knop 'uitloggen' eenvoudig uitloggen. Gebruik je de Pure Energie App? Dan kun je rechts onderin via 'meer' kiezen voor de optie 'uitloggen'.