
De Pure Energie App
Altijd en overal je energieverbruik inzienAltijd en overal je energieverbruik inzien met de Pure Energie App
Mijn Pure Energie en de bijbehorende app is nu beschikbaar voor alle klanten. Je kunt inloggen via je desktop, maar sinds kort kun je ook onze Pure Energie App downloaden voor op jouw telefoon. In de Pure Energie App vind je nu nog makkelijker alle informatie over je energiecontract, zoals je gegevens, meterstanden en facturen.
Pas snel je termijnbedrag aan of verleng je contract met één druk op de knop, overal waar je bent. Je krijgt vanzelf een melding als er nieuws is over je energiecontract. Inloggen kan met je klantnummer of e-mailadres dat bij ons bekend is en jouw persoonlijke wachtwoord.

Energie besparen met de Pure Energie Meter
Pure Energie MeterDoor je Pure Energie Meter (PEM) te koppelen aan de Pure Energie App heb je realtime inzicht in je energieverbruik. Benieuwd hoe jouw energieverbruik is verspreid over de dag en welke apparaten veel stroom verbruiken? Met de PEM zie je in één oogopslag of je energie kunt besparen tijdens het koken, schoonmaken of het verwarmen van je woning.
PEM bestellen
Vergeet niet de P4-machtiging
Geef ons toestemmingHeb je een slimme meter? Zorg er dan voor dat je een P4-machtiging afgeeft. Je geeft ons dan toestemming om jouw slimme meterstanden vier keer per uur uit te lezen. Je gebruiksgegevens worden dan weergegeven in een mooi overzicht waarin je kan zien wat je per maand, per week, per dag en zelfs per uur verbruikt.
Geef toestemmingVeelgestelde vragen over de Pure Energie App
De actuele meetwaarden zijn afhankelijk van de frequentie van de slimme meter. Standaard is dit in de meeste gevallen voor stroom ieder kwartier en voor gas één keer per uur. De nieuwste slimme meters kunnen zelfs een hogere frequentie hebben. Heb je een hoog sluipverbruik? Daar kun je wat aan doen. Je kunt sluipverbruik vermijden door je apparaten echt goed uit te zetten. Hebben je apparaten een uitknop? Gebruik die dan liever dan de stand-by knop. Trek de stekkers uit de apparaten die je een langere periode niet gebruikt. Als je meerdere apparaten bij elkaar hebt staan, stop de stekkers dan in een stekkerdoos met een aan-/uitknop en schakel de stekkerdoos na gebruik uit.
Kun je niet inloggen? De gemakkelijkste manier om dit te verhelpen is door je wachtwoord opnieuw aan te vragen. Klik op het inlogscherm op 'Ik kan niet inloggen' en volg de stappen in het scherm. Als inloggen daarna nog steeds niet lukt, raden we je aan om contact op te nemen met team Klantgeluk.
Account activeren
We vinden privacy enorm belangrijk. Daarom houden we alleen de gegevens bij die we nodig hebben om jou een uitstekende ervaring te geven met de Pure Energie Meter en de Pure Energie App. Alle bewaarde gegevens worden veilig opgeslagen volgens strikte procedures en privacyvoorwaarden. Meer informatie vind je in de privacyverklaring op onze website.
Bij Pure Energie kun je als klant zelf een energiebron kiezen. Zo weet je altijd waar jouw groene stroom vandaan komt, écht groene energie noemen we dat. Wil je ook je eigen energiebron kiezen? Dit kan je zelf doen in Mijn Pure Energie of via de Pure Energie App.
Mijn Pure Energie
Je kan je verbruik inzien via Mijn Pure Energie of via de Pure Energie App. Heb je een conventionele meter? Dan kun je jouw verbruik zien op basis van je meterstanden. Heb je een slimme meter? Zorg er dan voor dat je een P4-machtiging afgeeft. Je geeft ons dan toestemming om jouw slimme meterstanden vier keer per uur uit te lezen. Je gebruiksgegevens worden dan weergegeven in een mooi overzicht waarin je kan zien wat je per maand, per week, per dag en zelfs per uur verbruikt. Voor zakelijke klanten is deze mogelijkheid er nog niet.
Mijn Pure Energie