Headerfoto stel je vraag

Stel je vraag direct aan onze specialisten

Wij zijn energiemakers

Stel je vraag

Wij houden van contact, altijd en overal. Om je zo goed mogelijk te helpen zorgen we er voor dat jouw vraag direct bij de juiste persoon terecht komt. Geef in het formulier aan wat het onderwerp van je

vraag is, dan proberen we je zo snel mogelijk te helpen. Wil je niet wachten? Kijk dan of je het antwoord kan vinden tussen de veelgestelde vragen of bel ons via 088 - 10 13 000.

Veelgestelde vragen

Bekijk de veelgestelde vragen
Kan ik een energiecontract afsluiten voor groene energie?

Ja, dat kan! Klant worden is heel eenvoudig. Stel je energiepakket samen via onze website en je weet direct wat jouw nieuwe termijnbedrag wordt. Het enige wat je moet doen is je aanmelden. Na je aanmelding heb je recht op de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Wij regelen de rest.


Aanmelden
Ik ben al klant bij Pure Energie, kan ik mijn contract verlengen?

Ja, dat kan bestaande klanten met een vast energiecontract kunnen 3 maanden voordat het contract afloopt het contract verlengen. Via Mijn Pure Energie of de Pure Energie App kun je inzien tot wanneer je huidige contract loopt. Indien je contract binnenkort afloopt, ontvang je van ons een persoonlijk verlengingsaanbod per mail.


Bekijk contractadvies
Waarom stijgen de energietarieven?

In 2022 blijven de energieprijzen steeds verder stijgen. Mede door de situatie in Oekraïne zette de stijging van de energietarieven de afgelopen maanden door. Hoe het conflict zich verder ontwikkelt en wat dat gaat betekenen voor de energieprijzen is niet vast te stellen. Alle energieleveranciers en klanten krijgen te maken met de hoge energieprijzen. Internationale ontwikkelingen, tekorten en het koude weer zijn allemaal factoren die invloed hebben op de energieprijzen. 


Waarom stijgen de energieprijzen?
Komt er compensatie vanuit de overheid voor de stijgende energietarieven?

In 2021 stegen de energieprijzen dusdanig hard, dat het kabinet heeft besloten om diverse maatregelen te nemen om de stijging van de energierekening in 2022 te verminderen. De belastingtarieven voor consumenten en het mkb zijn gewijzigd op 1 januari 2022 voor de duur van een jaar. Per 1 januari 2022 is dus de energiebelasting verlaagd. Door de oorlog in Oekraïne zijn de marktprijzen voor energie nog verder gestegen en daarom kondigde de overheid aanvullende maatregelen aan. Naast de aanpassing van de energiebelasting is per 1 juli 2022 ook de btw op energie verlaagd. Uiteraard gaan wij dit automatisch voor alle lopende contracten wijzigen. 


Meer informatie
Bestaat er een Pure Energie App?

Je kunt altijd en overal je energieverbruik inzien met de Pure Energie App. Download de gratis app op je mobiele telefoon en ga meteen aan de slag. Zo kun je alles zelf regelen. Overal en snel. Precies zoals jij Mijn Pure Energie gewend bent, maar dan op je mobiel. De app is beschikbaar voor Android en iOS. 


Download de app
Hoe geef ik een verhuizing door?

Wat leuk dat je gaat verhuizen! Je kunt jouw energiecontract gewoon meenemen. Je verhuizing kun je eenvoudig doorgeven via onze website, via Mijn Pure Energie of via onze Pure Energie App. Geef dit uiterlijk 2 weken voor de verhuizing aan bij je energieleverancier. Je krijgt dan een formulier toegestuurd waarop je bij de sleuteloverdracht de meterstanden invult. Het ingevulde formulier stuur je binnen 5 dagen na de verhuizing terug naar je energieleverancier. Vervolgens ontvang je binnen 6 weken een eindafrekening van je oude adres én een nieuw termijnbedrag voor je nieuwe adres. Dit termijnbedrag wordt berekend op basis van je voorgaande verbruik.


Mijn Pure Energie
Hoe geef ik mijn meterstanden door?

Je kan je meterstanden doorgeven in Mijn Pure Energie, via onze Pure Energie App of via het meterstandenformulier op onze website. Wij sturen je een e-mail wanneer wij de meterstanden nodig hebben. In die e-mail staat precies hoe je jouw meterstanden kan doorgeven. Als je een slimme meter hebt lezen wij je meterstanden automatisch uit. In dat geval hoef je niet zelf je meterstanden door te geven.


Zo geef ik meterstanden door
Tim

Tim

Medewerker Klantgeluk

Stel je vraag

Vul je gegevens in
Kies je onderwerp
Tim

Tim

Medewerker Klantgeluk
014L7560 bewerkt bewerkt

Wil je niet wachten?

Wil je direct antwoord op je vraag? Neem dan telefonisch contact met ons op. Geen bandjes of verwarrende keuzemenu's, je krijgt direct iemand aan de lijn.

Hugo Zoetman

Manager Klantgeluk