
Bekijk onze contactgegevens
Contactgegevens
Heb je vragen? Neem contact op! Binnen onze openingstijden is onze klantenservice bereikbaar via telefoonnummer 088 10 13 000. Daarnaast zijn we ook bereikbaar via info@pure-energie.nl. We proberen je vraag dan binnen vijf werkdagen te beantwoorden. Bekijk alle contactmogelijkheden op onze klantenservice pagina.
Postadres
Pure Energie Groep B.V. | Postbus 3141 | 7500 DC Enschede
Bezoekadres
Pure Energie | Hengelosestraat 585 | 7521 AG Enschede
Openingstijden
Ma t/m vr: 08:00 - 20:00 | Za/zo: niet geopend.
Klantenservice
T: 088 - 10 13 000 | E: info@pure-energie.nl
Zonnepanelen
T: 088 10 13 000 | E: zonnepanelen@pure-energie.nl
Zakelijk
T: 088 10 13 000 | E: zakelijk@pure-energie.nl
Perspagina
Persberichten | Beeldbank | Logo Pure Energie | Contact
Financiële contactinformatie
KvK: 081 17 244 | BTW: NL 8123 048 83B 01 | IBAN: NL 05 RABO 0 1662 95 310
Nationaal Storingsnummer Gas en Stroom
T: 0800 9009 (gratis)
Functionaris gegevensbescherming
T.a.v. S. Haumersen | privacy@pure-energie.nl
Veelgestelde vragen
Bekijk alle veelgestelde vragenJa, dat kan! Je kunt bij Pure Energie een dynamisch energiecontract afsluiten met een vast termijnbedrag per maand. Kies zelf je contract, bereken je termijnbedrag en meld je eenvoudig aan via onze website.
Via Mijn Pure Energie of de Pure Energie App kun je inzien tot wanneer je huidige contract loopt. Indien je contract binnenkort afloopt, ontvang je van ons 3 maanden van tevoren een persoonlijk verlengingsaanbod per mail. Je kunt je persoonlijke verlengingsaanbod eenvoudig bekijken en bevestigen via Mijn Pure Energie of de Pure Energie App. Je kunt ervoor kiezen om je energiecontract te verlengen voor 1 jaar. Als je niets doet, wordt je aflopende energiecontract automatisch omgezet naar een variabel energiecontract.
Variabel energiecontract
Heb je op dit moment een variabel energiecontract? Dan kun je er ook voor kiezen om je variabele energiecontract vast te zetten voor 1 jaar. Dat kan eenvoudig via Mijn Pure Energie of onze app. Met een vast energiecontract kies je voor zekerheid over je energietarieven en heb je geen last meer van tariefswijzigingen
Je kunt altijd en overal je energieverbruik inzien met de Pure Energie App. Download de gratis app op je mobiele telefoon en ga meteen aan de slag. Zo kun je alles zelf regelen. Precies zoals jij Mijn Pure Energie gewend bent, maar dan op je mobiel. De app is beschikbaar voor Android en iOS.
Via het menu in Mijn Pure Energie kun jij zelf je telefoonnummer, e-mailadres, postadres, rekeningnummer, wachtwoord en je e-mail voorkeuren wijzigen. Verder kun je via Mijn Pure Energie toestemming geven om je slimme meter uit te lezen of je verhuizing doorgeven.
Wij bouwen als sinds 1995 windmolens en zonneparken in Nederland. De groene stroom die we opwekken met deze duurzame energiebronnen leveren we aan huishoudens en bedrijven. Het grootste deel van onze groene stroom wordt opgewerkt met windmolens (97,7%). Een kleiner deel wekken we op met onze zonnepanelen (2,2%) en waterkracht (0,1%). Op onze website lees je alles over onze groene stroom en energiebronnen.
In Nederland wekken we steeds meer groene stroom op met windmolens en zonneparken. Dat is goed nieuws als we kijken naar de energietransitie. Huishoudens en bedrijven met zonnepanelen wekken op zonnige dagen vaak meer stroom op dan er verbruikt wordt, waardoor er veel groene stroom wordt teruggeleverd aan het net. Het terugleveren van deze stroom brengt uitdagingen met zich mee. Om ervoor te zorgen dat alle klanten kunnen blijven profiteren van voordelige groene stroom, betalen klanten met zonnepanelen een terugleverbijdrage voor het terugleveren van stroom. Dit is een transparante oplossing om de rekening voor het terugleveren van stroom aan het energienet eerlijk te verdelen.
De terugleverbijdrage is een bijdrage die klanten met zonnepanelen betalen voor het terugleveren van stroom aan het energienet. Hoeveel je bijdraagt, is afhankelijk van het aantal kWh dat je jaarlijks aan het net teruglevert. Bij de terugleverbijdrage werken we met schalen en bij iedere schaal hoort een ander tarief. Hoe meer stroom je teruglevert aan het net, hoe hoger de terugleverbijdrage per maand is. Via de berekening op onze website zie je direct welke schaal bij jouw teruglevering hoort en hoe hoog de terugleverbijdrage voor jou is ingeschat. Ook kun je de schalen terugvinden bij onze energietarieven.
Ja, je kunt je termijnbedrag zelf naar boven of beneden wijzigen via Mijn Pure Energie. Hierbij houden we wel rekening met je energiekosten en daadwerkelijke verbruik om te voorkomen dat je later moet bijbetalen. Let er wel op dat je termijnbedrag realistisch is en past bij je energieverbruik en tarieven. Log regelmatig in op Mijn Pure Energie om te kijken of je verbruik past bij je termijnbedrag en pas indien nodig je termijnbedrag aan.
De productie van gas en het gebruik ervan zorgen voor CO2-uitstoot. Dat is per definitie slecht voor het milieu. Daarom compenseren we jouw gasverbruik en dus CO2-uitstoot met een bijdrage aan duurzame projecten wereldwijd. Dat doen we volgens het Gold Standard keurmerk, opgezet door onder andere het WWF. De projecten met het Gold Standard-keurmerk zorgen voor duurzame ontwikkeling met als doel CO2-uitstoot wereldwijd te verminderen. We streven naar schone energie voor iedereen en kiezen altijd voor een zo groen mogelijke oplossing.
Klanten van Pure Energie kunnen het energiecontract meeverhuizen naar het nieuwe adres. Geef uiterlijk 2 weken voor de verhuizing je nieuwe adres door via Mijn Pure Energie. Heb je een slimme meter? Dan lezen we de meterstanden uit op de datum van de sleuteloverdracht. Klanten met een conventionele meter ontvangen van ons een e-mail met daarin de vraag om de meterstanden van het oude adres en de meterstanden van het nieuwe adres door te geven. Op onze website lees je meer over meterstanden doorgeven en over verhuizen en je energiecontract.
Vervolgens ontvang je binnen 6 weken een eindafrekening van je oude adres én een nieuw termijnbedrag voor je nieuwe adres. Dit termijnbedrag wordt berekend op basis van het gemiddelde verbruik van de voorgaande bewoners van je nieuwe woning. Indien dit termijnbedrag volgens jou niet voldoende is, kun je hiervoor contact opnemen met onze klantenservice.
Je kan je meterstanden doorgeven in Mijn Pure Energie, via onze Pure Energie App of via het meterstandenformulier op onze website. Wij sturen je een e-mail wanneer wij de meterstanden nodig hebben. In die e-mail staat precies hoe je jouw meterstanden kan doorgeven. Als je een slimme meter hebt lezen wij je meterstanden automatisch uit. In dat geval hoef je niet zelf je meterstanden door te geven.
Sociale media